Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 90107 |
AKRON | 90107 |
APEC | BCY1168 |
APEC | BWC8025 |
ASHIKA | 67-W0-000 |
ATE | 020032 |
ATE | 03.3217-3512.3 |
BARUM | BAW1705 |
BENDIX | 212170B |
BLUEPRINT | ADG04423 |
BOSCH | 0 986 475 032 |
BRAKE ENG | WC1274BE |
BRAKE ENG | WC4211 |
BRAKE ENG | WC4245 |
BREMBO | A12155 |
BREMBO | A12699 |
DAEWOO | 90235420 |
DELPHI | LW50003 |
EIS | EW155154 |
FEBI | 05175 |
FERODO | FHW021 |
FERODO | FHW4289 |
FIRST LINE | FBW1298 |
FRITECH | CF009 |
FTE | 9210039 |
FTE | R1702871 |
FTE | R17028B1 |
FTE | R17028C1 |
HELLA | 355531801 |
HELLA | 8AW 355 531-801 |
INBRA | WCY3545 |
JAPANPAR | CS-W00 |
JAPKO | 67W00 |
LPR | 4171 |
LPR | 4245 |
MAG | 360219230060 |
MAG | 360219230276 |
MAPCO | 2770 |
METELLI | 04-0300 |
MEYLE | 6140550003 |
MGA | C1513 |
NIPPARTS | J3230903 |
NK | 803628 |
OPEL | 550008 |
OPEL | 550135 |
OPEL | 550140 |
OPEL | 90235420 |
OPEL | 90374075 |
OPEL | 90443259 |
OPENPARTS | FWC3138.00 |
PONTI | 90235420 |
QUINTON HA | BWC3410 |
RAICAM | 85205300 |
REMSA | C1517.16 |
RHIAG | NT3545 |
RHIAG | NT3574 |
ROADHOUS | 210000 |
ROADHOUS | 229082 |
SAMKO | C10000 |
SBS | 1340803628 |
SEIM | 7910 |
SWAG | 40 90 5175 |
TOPRAN | 200 899 |
TRISCAN | 813024031 |
TRUSTING | CF009 |
TRW | BWC115 |
VALEO | 350751 |
VILLAR | 6235359 |
VILLAR | 6235779 |
WAL | F116222 |
WOKING | C1517.16 |
DAEWOO
|
FSO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Firma CIFAM to marka włoskiego koncernu Metelli, która produkuje części zamienne do samochodów w jakości oryginalnej. Przedsiębiorstwo do dnia dzisiejszego pozostaje producentem znanym z niezawodnych części samochodowych dedykowanych do układu hamulcowego i systemu przeniesienia napędu, a części przeznaczone są na niezależny rynek oraz pierwsze wyposażenie fabryczne wielu popularnych marek samochodowych.
CIFAM spełnia wszystkie standardy jakości (m.i. ECE R 90), a w zakładach produkcyjnych marki używa się tego samego oprogramowania, obrabiarek i automatycznych linii montażowych, co u głównych producentów samochodów. Wszystkie części samochodowe CIFAM po przetestowaniu ich w symulacji komputerowej, firma testuje w prawdziwym życiu (w zakładach i na drodze).
Firma kładzie duży nacisk na nieustanny rozwój. Inwestycje w zaplecza badawcze i linie produkcyjne poskutkowały uzupełnieniem oferty marki CIFAM m.in. w pompy sprzęgła, pompy wody, przeguby napędowe oraz łożyska koła. W planach jest także poszerzenie asortymentu dedykowanego układowi sterowania sprzęgłem.
Wszystkie części samochodowe firmy CIFAM to synonimy wysokiej jakości i niebywałej trwałości. Ponad trzydziestoletnie doświadczenie na rynku motoryzacyjnym sprawiło, że obecnie części zamienne CIFAM eksportowane są do ponad 90 krajów na całym świecie, a marka należy do jednych z najbardziej cenionych w branży.