Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOZYP | AWC3452 |
APEC | BCY1275 |
ATE | 03321722023 |
ATE | 03321722043 |
ATE | 24.3217-1715.3 |
ATE | 24321717153 |
ATE | 3321722043 |
AUTODELTA | 70049 |
BENDIX | 211746B |
BENDIX | 621746 |
BETTAPARTS | BBC515 |
BLUEPRINT | ADM54454 |
BORG BECK | BBW1098 |
BOSCH | 0 986 475 740 |
BOSCH | 0204116502 |
BOSCH | 0986475501 |
BOSCH | 0986475740 |
BOSCH | 116502E |
BOSCH | 204116502 |
BOSCH | 986475501 |
BOSCH | F 026 002 502 |
BOSCH | F026002502 |
BOSCH | WC463 |
BRAKE ENG | WC1697BE |
BRAKE ENG | WC4920 |
BRAKE ENG | WCO4920 |
BRAKE FIT | BWC8195 |
BRAKEWORLD | BC6 |
BREMBO | A 12 117 |
CIFAM | 101-049 |
CIFAM | 101-806 |
CIFAM | 101049 |
CIFAM | 101806 |
DELPHI | LW37515 |
EBC BRAKES | EBC 053 |
FEBI | 05702 |
FERODO | FHW337 |
FERODO | FHY009 |
FORD | 1006013 |
FORD | 1104131 |
FORD | 1484752 |
FORD | 1517558 |
FORD | 6C11V107T00BA |
FORD | 72GB2261BA |
FORD | 96FB2261AA |
FORD | XS512261AA |
FTE | R17010D1 |
GSF | 654FO0010 |
LPR | 4920 |
MAZDA | 1E0054910 |
MAZDA | 1E0326610 |
MAZDA | 1E04-26-610 |
MAZDA | 1E0426610 |
METELLI | 04-0806 |
MOTAQUIP | VWC347 |
NAPA | NCY1038 |
NATIONAL | NWC5045 |
NIPPARTS | J3233082 |
NK | 802507 |
QUINTON HA | BWC3257 |
RELIANT | 1006013 |
TRISCAN | 8130-16016 |
TRUPART | TWC 1029 |
TRW | 64677515 |
TRW | BWC189 |
TRW | GW5 |
UNI | GWC1820 |
VECO | VQ 029 |
VECO | VQ 843 |
FORD
|
MAZDA
|
RELIANT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.