Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABS | 62886 |
ALCOZYP | AWC3126 |
APEC | BCY1338 |
ATE | 24.3219-0803.3 |
ATE | 24321308033 |
ATE | 24321908033 |
ATE | 24321911033 |
AUTODELTA | 70156 |
BENDIX | 212040B |
BENDIX | 212263B |
BENDIX | 222040B |
BORG BECK | BBW1046 |
BOSCH | 0 986 475 024 |
BOSCH | 0 986 475 283 |
BOSCH | 0 986 475 447 |
BOSCH | 0 986 475 737 |
BOSCH | 0204116454 |
BOSCH | 0204116565 |
BOSCH | 0986475024 |
BOSCH | 0986475447 |
BOSCH | 0986475737 |
BOSCH | 475024W |
BOSCH | 986475024 |
BOSCH | F 026 002 454 |
BOSCH | F 026 002 565 |
BOSCH | F026002454 |
BOSCH | F026002565 |
BOSCH | F026009565 |
BOSCH | WC426 |
BRAKE ENG | WC1433BE |
BRAKE FIT | BWC8047 |
BRAKEWORLD | BC39 |
BREMBO | A 12 084 |
BROVEX-NEL | C 1083 |
CIFAM | 101-156 |
DELPHI | LW70011 |
DELPHI | LW70338 |
DELPHI | LW70342 |
EBC BRAKES | EBC 037 |
FEBI | 12010 |
FERODO | FHW038 |
FERODO | FHW224 |
FERODO | FHY038 |
FIAT | 5067806 |
FIAT | 5987896 |
FIAT | 7173827 |
FIAT | 71738324 |
FIAT | 71738328 |
FIAT | 7696710 |
FIAT | 790833 |
FIAT | 9 945 379 |
FIAT | 9945379 |
FIAT | 9948232 |
FTE | R19054A1 |
INNOC | 5 987 896 |
INNOC | 5987896 |
INNOC | 6557201119 |
LANCIA | 7696710 |
LANCIA | 790 833 |
LANCIA | 790833 |
LANCIA | 9 945 379 |
LANCIA | 9945379 |
LPR | 4452 |
METELLI | 04-0156 |
MOTAQUIP | VWC220 |
NATIONAL | NWC5059 |
NK | 802328 |
QUINTON HA | BWC3135 |
SEAT | SE024720002A |
SEAT | SE025720002A |
SEAT | SE028720001A |
TRISCAN | 8130-15007 |
TRUPART | TWC 1083 |
TRW | BWD110 |
TRW | BWD283 |
TRW | BWD317 |
TRW | BWD320 |
UNI | GWC1813 |
VECO | VQ 189 |
VECO | VQ 835 |
ABARTH
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
LANCIA
|
SEAT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Borg & Beck to brytyjska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością producenta niemal od początku działalności jest tworzenie wysokiej jakości sprzęgieł. Sprzęgła Borg & Beck nieustannie uznawane są za jedne z najlepszych na rynku. Firma oferuje zestawy sprzęgieł jak również pojedyncze części do samochodów osobowych oraz do pojazdów wyścigowych. Od lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami Formuły 1. W wielu najszybszych autach na świecie montowane są sprzęgła Borg & Beck, a czasami również inne części samochodowe od tego producenta.
Choć firma specjalizuje się w produkcji sprzęgieł, stanowią one jedynie część jej oferty. Obecnie asortyment jest o wiele bogatszy i obejmuje między innymi elementy układu kierowniczego oraz układu zawieszenia. Producent tworzy również wysokiej jakości filtry samochodowe, czujniki elektryczne, klocki i tarcze hamulcowe oraz wiele innych autoczęści należących do rozmaitych układów.
Firma Borg & Beck powstała w 1903 roku. Przez ponad 100 lat działalności przedsiębiorstwo zdobyło uznanie wśród kierowców i fachowców. W pierwszych latach obecności na rynku marki Borg & Beck kojarzona była ona głównie z narzędziami, które stanowiły wówczas jedyną linię produkcyjną w fabryce należącej do przedsiębiorstwa. Z czasem rozpoczęto również produkcję sprzęgieł, aby późnij wprowadzać do oferty coraz to nowe części samochodowe. Dzisiaj oferta części samochodowych Borg & Beck jest kompleksowa, a marka zdobyła uznanie na całym świecie.