Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72690X |
A.B.S. | 72976 |
ASHUKI | M753-01 |
ATE | 24.3217-1120.3 |
BBFREDLINE | 10MZ005 |
BENDIX | 214107B |
BLUEPRINT | ADG04444 |
BLUEPRINT | ADM54440 |
BOSCH | 0 986 475 661 |
CIFAM | 101-930 |
DELPHI | LW60283 |
HAVAM | 101-464 |
HBJAKOPART | J3230303 |
HONGYAN | 10MZ005 |
IAP | 703-21070 |
IPS PARTS | ICR-4373 |
JAPANPAR | CS-373 |
JAPKO | 67373 |
KAISHIN | WCMZ007 |
KAVO PARTS | BWC-4010 |
KIA | 0K30A-26-610 |
LPR | 4169 |
LPR | 4564 |
LPR | 5537 |
LUCAS_ELEC | BWC186 |
MAZDA | 0813-26-610 |
MAZDA | 0813-26-610B |
MAZDA | 0813-26-610C |
MAZDA | 0813-26-610D |
MAZDA | 81326610D |
MAZDA | 8531-26-010 |
MAZDA | 8532-33-710 |
MAZDA | 8532-33-990B |
MAZDA | GJ21-26-610A |
MAZDA | GJ21-26-610C |
MAZDA | GJ2126610D |
MDR | MWC-2373 |
METELLI | 04-0464 |
METELLI | 040930 |
METZGER | 101-464 |
NIPPARTS | J3230303 |
NIPPARTS | J3233014 |
NK | 803227 |
OPTIMAL | RZ-3180 |
PATRON | PBC4169 |
PEX | 1.17.043 |
QUINTON HA | BWC3494 |
STELLOX | 05-83009-SX |
TEXTAR | 34007600 |
TRISCAN | 8130 50015 |
TRW | BWD318 |
KIA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Ashika to marka części samochodowych należąca do koncernu motoryzacyjnego Japanparts. Na rynku części zamiennych firma obecna jest od 1989 roku i plasuje się w gronie liderów sektora importu i dystrybucji części, kompatybilnych z wieloma popularnymi samochodami osobowymi produkcji europejskiej, azjatyckiej i amerykańskiej. Części Ashika można znaleźć głównie na rynku wtórnym, ale korzystają z nich także producenci aut podczas wyposażenia fabrycznego poszczególnych modeli samochodów.
Zakres części samochodowych dostarczanych przez firmę Ashika obejmuje sektory mechaniczne, elektryczne i silnikowe. Asortyment części ASHIKA jest jednak stale aktualizowany i rozbudowywany.
Dzięki dużym możliwościom technologicznym, imponującym zdolnościom produkcyjnym i innowacyjnym rozwiązaniom, firma ASHIKA dostarcza pełny pakiet części samochodowych o najlepszych właściwościach technicznych. Ich trwałość, wydajność i niezawodność zapewniają najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podczas prowadzenia samochodu.