Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 72684 |
ABE | C50302ABE |
ABE | C53001ABE |
AISIN | AZ-008 |
APEC | BCY1206 |
ASHIKA | 67-K0-004 |
ASHUKI | M750-05 |
BENDIX | 34057 |
BENDIX | 669208B |
BLUEPRINT | ADM54439 |
BORG BECK | BBW1544 |
BOSCH | 0 986 475 755 |
BOSCH | 0 986 475 840 |
BOSCH | F 026 A02 259 |
BRAKE ENG | WC1625BE |
BRAKE ENG | WC1999BE |
BRAKE ENG | WC4763 |
BREMBO | A 12 241 |
BREMSI | BC1636 |
BUDWEG | 34057 |
BUDWEG | 34397 |
CAR | 142.017 |
CAR | 3965 |
CIFAM | 101-514 |
DELPHI | LW 61019 |
EIS | EW155125 |
EIS | EW155312 |
FERODO | FHW4110 |
FRITECH | CF302 |
FRITECH | CF619 |
FTE | R15041.2.1 |
GIRLING | 5002147 |
GIRLING | 74969376 |
HAVAM | WC30382 |
HBJAKOPART | J3230301 |
HBJAKOPART | J3233016 |
HELLA | 8AW 355 531-711 |
JAPANPAR | CS-399 |
JAPANPAR | CS-K04 |
JAPKO | 67K04 |
KAVO PARTS | BWC-4008 |
KAWE | 34057 |
KAWE | 34397 |
KAWE | W4763 |
KIA | 0K788-51-060 |
KIA | D001-26-610 |
KIA | MDX01-26-610A |
LPR | 4763 |
MAZDA | D001-26-610 |
MAZDA | D001-26-610A |
MAZDA | D001-26-610B |
MAZDA | D001-26-610C |
METELLI | 04-0514 |
MOTAQUIP | VWC687 |
NK | 219952 |
NK | 803230 |
NPS | M323A16 |
PEX | 1.15.614 |
QUINTON HA | BWC 3620 |
QUINTON HA | JWC 8053 |
RAYBESTOS | WC37782 |
SAMKO | C29889 |
SPIDAN | 83343 |
TEXTAR | 34004700 |
TRISCAN | 8130 50025 |
TRUSTING | CF302 |
TRUSTING | CF619 |
TRW | BHW165 |
TRW | BWB147 |
UBD | 50397 |
VILLAR | 623.5095 |
KIA
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.