Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 62404 |
ABE | C5C010ABE |
ABE | C5C018ABE |
APEC | BCY1052 |
APEC | BCY1100 |
ATE | 020201 |
ATE | 24.3219-1604.3 |
ATE | 27.3200-0304.3 |
BARUM | BAW1910 |
BENDIX | 251005B |
BENDIX | 251027B |
BORG BECK | BBW1038 |
BORG BECK | BBW1478 |
BOSCH | 0 204 116 207 |
BOSCH | 0 204 116 229 |
BOSCH | 0 986 475 621 |
BOSCH | 0 986 475 629 |
BOSCH | F 026 002 207 |
BOSCH | F 026 002 229 |
BOSCH | F 026 009 207 |
BOSCH | F 026 009 229 |
BRAKE ENG | WC1586BE |
BRAKE ENG | WC1667BE |
BRAKE ENG | WC4677 |
BRAKE ENG | WC4871 |
BREMBO | A 12 189 |
BREMBO | A 12 258 |
BREMSI | BC0078 |
BREMSI | BC1468 |
CAR | 3726C |
CAR | 3924C |
CIFAM | 101-430 |
CITRO | 440291 |
CITRO | 95608854 |
DELPHI | LW 25036 |
DELPHI | LW 25136 |
DJ PARTS | AW1114 |
FAG | R19063A1 |
FEBI | 09593 |
FERODO | FHW044 |
FERODO | FHW048 |
FTE | R19063A1 |
GIRLING | 32967412 |
GIRLING | 32967506 |
GIRLING | 5004124 |
GIRLING | 5004134 |
HAVAM | CW 2549 |
HAVAM | CW 9280 |
HAVAM | CY 9280 |
HAVAM | WC09280 |
HELLA | 8AW 355 530-681 |
JURATEK | JCY1100R |
KAMOKA | 1110076 |
KAWE | W4677 |
KAWE | W4871 |
KRAFT AUTO | 6035910 |
KRAFT AUTO | 6036021 |
LPR | 4677 |
LPR | 4871 |
MAG | 359001300680 |
MAG | 360219230236 |
MAG | 360219230251 |
MAPCO | 2345 |
MAXGEAR | 19-0175 |
METELLI | 04-0430 |
METZGER | 101-430 |
MEYLE | 11-14 531 0008 |
MOPR | DWC 519 |
MOPR | DWC 525 |
MOTAQUIP | VWC532 |
MOTAQUIP | VWC548 |
Motrio | 8671020640 |
Motrio | 8671020656 |
NATIONAL | NWC5019 |
NK | 801920 |
NK | 803748 |
PEUGE | 440291 |
PEX | 1.19.381 |
PEX | 1.19.420 |
PROTECHNIC | PRH2464 |
PROTECHNIC | PRH2592 |
QUINTON HA | BWC 3463 |
QUINTON HA | BWC 3469 |
QUINTON HA | BWC 7213 |
REMSA | C1519.21 |
REMSA | C1519.34 |
ROADHOUS | 1519.21 |
ROADHOUS | 1519.34 |
SAMKO | C06703 |
SAMKO | C11373 |
SPIDAN | 83256 |
SPIDAN | C3653 |
STELLOX | 05-83389-SX |
STOP | 251005S |
STOP | 251027S |
SWAG | 62 90 9593 |
Stark | SKWBC-0680057 |
TEXTAR | 34015700 |
TOPRAN | 720 262 |
TRISCAN | 8130 28026 |
TRUSTING | CF078 |
TRW | BWD124 |
TRW | BWD134 |
VALEO | 402108 |
VILLAR | 623.5216 |
VILLAR | 623.5892 |
WOKING | C1519.21 |
WOKING | C1519.34 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.