Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 52947 |
ABE | C5C005ABE |
APEC | BCY1357 |
APEC | BWC8066 |
ASAM | 79498 |
ATE | 020409 |
ATE | 24.3220-1711.3 |
BARUM | BAW2001 |
BENDIX | 212322B |
BORG BECK | BBW1678 |
BOSCH | 0 986 475 797 |
BOSCH | 0 986 AB8 461 |
BRAKE ENG | WC1556BE |
BRAKE ENG | WC4625 |
BREMBO | A 12 312 |
BREMSI | BC0159 |
BSG | BSG 70-220-007 |
CAR | 3664 |
CAR | HPD 1476 |
CIFAM | 101-648 |
CITRO | 4402A8 |
CITRO | 4402C3 |
DELPHI | LW 30005 |
DELPHI | LW 39036 |
DJ PARTS | AW1309 |
ERT | 300142 |
FAG | R200004A1 |
FEBI | 102712 |
FERODO | FHW222 |
FTE | R200004A1 |
GIRLING | 5005252 |
HAVAM | CC 2607 |
HAVAM | CW 2607 |
HAVAM | WC02607 |
HELLA | 8AW 355 532-071 |
JPG | 4161301800 |
KAMOKA | 1110027 |
KAWE | W4625 |
KRAFT AUTO | 6035320 |
LPR | 4625 |
MAG | 359001300290 |
MAG | 360219230373 |
MAPCO | 2165 |
MAXGEAR | 19-0024 |
METELLI | 04-0648 |
METZGER | 101-648 |
MEYLE | 11-14 531 0024 |
MOTAQUIP | VWC692 |
Motrio | 8671020607 |
NATIONAL | NWC5064 |
NK | 801930 |
OPENPARTS | FWC3189.00 |
PEUGE | 4402A8 |
PEUGE | 4402C3 |
PEX | 1.20.600 |
PROTECHNIC | PRH2425 |
REMSA | C1520.67 |
RENAU | 7701 041 021 |
RENAU | 8671020607 |
ROADHOUS | 1520.67 |
SAMKO | C05913 |
SAMKO | C11795 |
STELLOX | 05-83031-SX |
STOP | 212322S |
SWAG | 33 10 3056 |
Stark | SKWBC-0680032 |
TEXTAR | 34019300 |
TOPRAN | 720 996 |
TRISCAN | 8130 25043 |
TRUSTING | CF159 |
TRW | BWF252 |
VALEO | 402262 |
VILLAR | 623.5053 |
WOKING | C1520.67 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.