Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443192 |
ALANKO | 11443192 |
BOSCH | 0 986 046 511 |
CITRO | 5702 C4 |
CITRO | 5705 6A |
CITRO | 5705 7P |
CITRO | 5705 GT |
CITRO | 5705 JH |
CITRO | 5705-AJ |
DELCOREMY | DRA 3818 |
DELCOREMY | DRA 4288 |
FIAT | 96 371858 80 |
FIAT | 9645 865 080 |
H.C A/S | CA 1388 IR |
HELLA | 737 573-001 |
HELLA | 8EL 737 573-001 |
LAUBER | 11.1388 |
LAUBER | LAU 11.1388 |
PAR | A14 VI17 |
PAR | A14 VI25 |
PEUGE | 5702 C3 |
PEUGE | 5705 5F |
PEUGE | 5705 5G |
PEUGE | 5705 GT |
PEUGE | 5705 X5 |
PEUGE | 5705-AJ |
PEUGE | 57057N |
PEUGE | 96 319 191 80 |
RENAU | 77 01 069 949 |
RENAU | 77 11 135 426 |
RENAU | 7711134528 |
RENAU | 96 32 489 280 |
RENAU | 96 45 865 180 |
SPIDAN | 6031 |
VALEO | 2 541 841 |
VALEO | 2 542 203 |
VALEO | 2 542 679 |
VALEO | 436 679 |
VALEO | 437 429 |
VALEO | 439 470 |
VALEO | A 14 VI 17 |
VALEO | A 14 VI 25 |
VALEO | TG 15 C 015 |
VEMO | V22-13-50012 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.