Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442555 |
ALANKO | 10442569 |
ALANKO | 10442586 |
ALANKO | 11442555 |
ALANKO | 11442569 |
ALANKO | 11442586 |
AS-PL | 2015153 |
AS-PL | 20179351BN |
AS-PL | 30648RI |
AS-PL | 30820RI |
AS-PL | 311292 |
AS-PL | 90-20-3593 |
AS-PL | A3016 |
AS-PL | ALT171530 |
AS-PL | ALT4550 |
AS-PL | ALTS018 |
AS-PL | ALTS804 |
AS-PL | ALV0820 |
AS-PL | VAL433188 |
BOSCH | 0 123 110 004 |
BOSCH | 0 986 038 750 |
BOSCH | 0 986 038 751 |
BOSCH | 0 986 038 760 |
CASCO | CAL15153 |
CASCO | CAL15153AS |
CASCO | CAL15153ES |
CASCO | CAL15153GS |
CASCO | CAL15153OS |
CASCO | CAL15153RS |
CEVAM | 4330 |
CITRO | 96 122 642 80 |
DAF | 1516628R |
DELCOREMY | 200.130.702 |
DELCOREMY | DRA 3233 |
DELCOREMY | DRA 3244 |
DELCOREMY | DRA 3245 |
EAI | 56224 |
ELSTOCK | 28-1864 |
ERA | 210824 |
FRIESEN | 90 38 751 |
GHIBAUDI | AG0540 |
H.C A/S | CA 820 IR |
HBELPARTS | 32 038 740 |
HBELPARTS | 32 038 781 |
HC-PARTS | CA 820 IR |
HELLA | 730 060-001 |
HELLA | 8EL 012 428-921 |
HELLA | 8EL 725 870-001 |
HELLA | 8EL 730 060-001 |
LAUBER | 11.0820 |
LAUBER | LAU 11.0820 |
LAUBER | LRB180 |
LOMBA | SA434 |
LUCAS | LRB 00 180 |
LUCAS | LRB180 |
MAG | 943 35 694 401 0 |
MAG | 944390387510 |
MAHLE | MG 387 |
PEUGE | 5705 H5 |
PEUGE | 5705 HK |
PEUGE | 5705 N6 |
PEUGE | 96 122 642 80 |
PEUGE | 96 122 646 80 |
POWERMAX | 89213289 |
PRESTOLITE | 35214445 |
PRESTOLITE | 35214950 |
PSH | 225.503.070 |
QUINTON HA | QRA1360 |
SPIDAN | 5243 |
VALEO | 2 541 457 |
VALEO | 2 541 457B |
VALEO | 2 541 733 |
VALEO | 2 541 765 |
VALEO | 2 541 765 A |
VALEO | 433188 |
VALEO | 436 345 |
VALEO | A 11 VI 23 |
VALEO | A 11 VI 32 |
VALEO | A 11 VI 33 |
VALEO | A 11 VI 48 |
VALEO | A 11 VI 49 |
VALEO | A 11 VI 52 |
VALEO | A 11 VI 53 |
VALEO | A 11 VI 57 |
VALEO | A 11 VI 58 |
VALEO | NA434 |
VALEO | VA 292 |
WAI | 22789N |
WAI | SA425 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.