Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 120 489 014 |
BOSCH | 0 120 489 015 |
BOSCH | 0 120 489 062 |
BOSCH | 0 120 489 250 |
BOSCH | 0 120 489 858 |
BOSCH | 0 120 489 859 |
BOSCH | 0 120 489 860 |
BOSCH | 0 120 489 892 |
BOSCH | 0 120 489 893 |
BOSCH | 0 120 489 986 |
BOSCH | 0 120 489 987 |
BOSCH | 0 120 489 988 |
BOSCH | 0 986 031 520 |
BOSCH | 0 986 031 521 |
BOSCH | 0 986 031 528 |
BOSCH | 0 986 031 530 |
BOSCH | 0 986 033 200 |
BOSCH | 0 986 034 040 |
CEVAM | 4241 |
DELCOREMY | 211.102.452 |
DELCOREMY | DRA 1500 |
DELCOREMY | DRA 1520 |
DELCOREMY | DRA 4040 |
ELSTOCK | 28-0946 |
FARCOM | 111653 |
FRIESEN | 90 31 520 |
FRIESEN | 90 31 530 |
FRIMA | 3706 |
FRIMA | 3790 |
H.C A/S | CA 140 IR |
HBELPARTS | 32 031 501 |
HBELPARTS | 32 489 732 |
HBELPARTS | 32 489 860 |
HELLA | 725 592-001 |
HELLA | 8EL 725 592-001 |
HELLA | 8EL 725 593-001 |
LAUBER | 11.0140 |
LAUBER | LAU 11.0140 |
LAUBER | LRA301 |
LETRIKA | AAK 1122 |
LETRIKA | IA0604 |
LETRIKA | IA0605 |
LETRIKA | IA0610 |
LETRIKA | IA0613 |
LOMBA | SA283 |
LOMBA | SA612 |
LOMBA | SA628 |
LOMBA | SA931 |
LOMBA | SA932 |
MAG | 9433 564 46 |
MAG | 9433 565 37 |
MAG | 9433 566 68 |
MAG | 944390315200 |
MAG | MAR 564 |
MAHLE | MG 124 |
MAHLE | MG 188 |
MAHLE | MG 531 |
MAHLE | MG 615 |
MOT | 9 AR 2708 G |
MOT | 9 AR 2727 G |
MOT | 9 AR 2839 G |
MOT | 9AL-2615 |
MOT | 9AL-2708G |
MOT | 9AR-2727 |
MOT | 9AR-2792G |
MOT | 9AR-2799 |
PRESTOLITE | 66021423 |
SPIDAN | 3150 |
SPIDAN | 3484 |
TRW | LRA 300 |
TRW | LRA 301 |
TRW | LRA 619 |
TRW | LRA 891 |
UBD | 13150 |
VALEO | 432 849 |
VALEO | 436 100 |
VALEO | 436 200 |
VALEO | 436 201 |
VALEO | 436 221 |
VALEO | 436 265 |
VALEO | 436208 |
VALEO | NA 122 |
VALEO | NA 465 |
VEMO | V10-13-30580 |
VW | 049 903 023 E |
VW | 049 903 023 F |
VW | 049 903 023 FX |
VW | 049 903 023 J |
VW | 055 903 023 D |
VW | 055 903 023 S |
VW | 060 903 017 A |
VW | 060 903 017 AX |
VW | 068 903 023 J |
VW | 068 903 025 S |
VW | 076 903 023 D |
VW | 076 903 023 M |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.