Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | A0111 |
BOSCH | 0 120 468 017 |
BOSCH | 0 120 468 018 |
BOSCH | 0 120 468 019 |
BOSCH | 0 120 468 020 |
BOSCH | 0 120 468 022 |
BOSCH | 0 120 468 023 |
BOSCH | 0 120 468 024 |
BOSCH | 0 120 468 044 |
BOSCH | 0 120 468 052 |
BOSCH | 0 120 468 070 |
BOSCH | 0 120 468 079 |
BOSCH | 0 120 468 088 |
BOSCH | 0 120 468 108 |
BOSCH | 0 120 468 109 |
BOSCH | 0 120 468 112 |
BOSCH | 0 120 468 123 |
BOSCH | 0 120 468 141 |
BOSCH | 0 120 488 052 |
BOSCH | 0 120 501 043 |
BOSCH | 0 986 038 300 |
BOSCH | 0 986 038 307 |
BOSCH | 0 986 039 690 |
BOSCH | 0 986 043 317 |
BOSCH | B 120 501 043 |
CEVAM | 4457 |
DELCOREMY | 211.127.1152 |
DELCOREMY | 211.144.1102 |
DELCOREMY | 211.160.1102 |
DELCOREMY | 218.128.1152 |
DELCOREMY | DRA 6270 |
DELCOREMY | DRA 9690 |
FIAT | 7634026 |
FIAT | 7689341 |
FIAT | 7713061 |
FRIESEN | 90 38 300 |
H.C A/S | CA 700 IR |
HBELPARTS | 32 468 017 |
HBELPARTS | 32 468 019 |
HC-PARTS | CA 700 IR |
HELLA | 726 547-001 |
HELLA | 8EL 726 547-001 |
KAGER | 71-0390 |
LAUBER | 11.0700 |
LAUBER | LAU 11.0700 |
MAG | 9433 565 19 |
MAG | 943356519010 |
MAG | 944390383000 |
MAG | MAR 949 |
QUINTON HA | QRA2005 |
SPIDAN | 5197 |
STARDAX | STX100575 |
UBD | 13856 |
VALEO | 437 629 |
VALEO | 437 657 |
VW | 034 903 015 F |
VW | 034 903 016 |
VW | 034 903 016 H |
VW | 034 903 017 B |
VW | 034 903 017 BX |
VW | 046 903 015 D |
VW | 051 903 015 D |
VW | 054 903 015 A |
VW | 054 903 015 J |
VW | 054 903 015 L |
VW | 077 903 015 |
VW | 077 903 015 C |
VW | 077 903 015 G |
WAI | 13242R |
AUDI
|
LANCIA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.