Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442289 |
ALANKO | 10442547 |
ALANKO | 11442289 |
ALANKO | 11442547 |
AS-PL | A3005 |
AS-PL | A3374S |
BORG BECK | BBA2088 |
BOSCH | 0 986 036 890 |
BOSCH | 0 986 036 891 |
CASCO | CAL15137AS |
CEVAM | 4346 |
CITRO | 95 632 727 |
CITRO | 95 668 060 |
DELCOREMY | 200.117.702 |
DELCOREMY | DRA 4832 |
DELCOREMY | DRA4832X |
DELCOREMY | RAA15943 |
EAI | 55635 |
ELSTOCK | 28-0914 |
FARCOM | 112754 |
FARCOM | 118365 |
FRIESEN | 90 36 891 |
H.C A/S | CA 533 IR |
HBELPARTS | 32 038 730 |
HELLA | 725 832-001 |
HELLA | 8EL 012 430-101 |
HELLA | 8EL 725 832-001 |
LAUBER | 11.0533 |
LAUBER | LAU 11.0533 |
LAUBER | LRB182 |
LETRIKA | 11 201 679 |
LETRIKA | AAK 4542 |
LETRIKA | IA 0679 |
LOMBA | SA181 |
LUCAS | LRB 182 |
LUCAS | LRB00182 |
MAG | 943 34 600 301 0 |
MAG | 944390368910 |
MAG | 944390387400 |
MAHLE | MG 593 |
PAR | A 13 N 130 |
PAR | A 13 N 176 |
PAR | A 13 N 216 |
PEUGE | 5705 90 |
PEUGE | 5705 F2 |
PEUGE | 5705 HH |
PEUGE | 95 632 727 |
PRESTOLITE | 66021559 |
QUINTON HA | QRA1468 |
SPIDAN | 2616 |
TRW | LRB 182 |
UBD | 13825 |
VALEO | 2 541 170 |
VALEO | 2 541 364 |
VALEO | 433 070 |
VALEO | 436 314 |
VALEO | 436 323 |
VALEO | 440680 |
VALEO | 747041 |
VALEO | A 13 N 130 |
VALEO | A 13 N 176 |
VALEO | A 13 N 216 |
VALEO | NA 317 |
VALEO | VA 283 |
WAI | 21182N |
WAI | 21182R |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.