Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10442506 |
ALANKO | 10442575 |
ALANKO | 11442506 |
ALANKO | 11442575 |
BOSCH | 0 986 038 771 |
CASCO | CAL15149AS |
CASCO | CAL15149GS |
CASCO | CAL15149OS |
CEVAM | 4402 |
CITRO | 96.194.293.80 |
DELCOREMY | DRA 3239 |
DELCOREMY | DRA3239X |
DELCOREMY | RAA14340 |
DRI | 216.110.802 |
ELSTOCK | 28-1665 |
FARCOM | 112782 |
FARCOM | 118451 |
FRIESEN | 90 38 771 |
H.C A/S | CA 715 IR |
HBELPARTS | 32 038 770 |
HELLA | 8EL 011 360-951 |
HELLA | 8EL 012 427-351 |
HELLA | 8EL 012 427-352 |
HELLA | 8EL 730 013-001 |
KAGER | 71-0396 |
LAUBER | 11.0715 |
LAUBER | LAU 11.0715 |
LAUBER | LRB206 |
LOMBA | SA592 |
LUCAS | LRB 206 |
LUCAS | LRB00206 |
MAG | 633 217 23 |
MAG | 633 217 72 |
MAG | 633 417 23 |
MAG | 943 35 696 501 0 |
MAG | 943341772 |
MAG | 943341772010 |
MAG | 943341829 |
MAG | 943341829010 |
PAR | A13 VI46 |
PAR | A13 VI83 |
PAR | A13 VI96 |
PEUGE | 5705 G0 |
PEUGE | 5705 HJ |
PEUGE | 5705 Y0 |
PEUGE | 96 194 293 80 |
PEUGE | 96 344 768 80 |
PRESTOLITE | 20110395 |
QUINTON HA | QRA2443 |
SPIDAN | 5207 |
TRW | LRB 206 |
UNIPOINT | ALT-H236 |
UNIPOINT | F042A0H236 |
VALEO | 2 541 447 |
VALEO | 2 541 447 A |
VALEO | 2 541 724 |
VALEO | 2 541 767 |
VALEO | 2 541 767 A |
VALEO | 436 260 |
VALEO | 746841 |
VALEO | A 13 VI 83 |
VALEO | A 13 VI 96 |
VALEO | VA296 |
VEMO | V22-13-38771 |
WAI | 21803N |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.