Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AS-PL | A3015 |
BOSCH | 0 120 335 012 |
BOSCH | 0 986 038 740 |
CASCO | CAL15154AS |
CEVAM | 4330 |
DELCOREMY | DRA 3234 |
DELCOREMY | DRA 3235 |
DELCOREMY | DRA 3245 |
DELCOREMY | RAA14345 |
DRI | 216.109.702 |
DRI | 216.109.802 |
ELSTOCK | 28-1970 |
ELSTOCK | 28-2690 |
FARCOM | 112230 |
FIAT | 7171 6600 |
FRIESEN | 90 38 740 |
FRIESEN | 90 38 781 |
FRIESEN | 90 38 811 |
H.C A/S | CA 638 IR |
HBELPARTS | 32 038 781 |
HELLA | 725 922-001 |
HELLA | 8EL 011 360-611 |
HELLA | 8EL 011 710-991 |
HELLA | 8EL 725 922-001 |
HELLA | 8EL 725 923-001 |
HELLA | 8EL 737 035-001 |
LAUBER | 11.0638 |
LAUBER | LAU 11.0638 |
LETRIKA | 11 201 769 |
LETRIKA | 11.201.534 |
LETRIKA | AAK 5108 |
LETRIKA | AAK 5136 |
LETRIKA | IA 0769 |
LETRIKA | IA1057 |
LOMBA | SA505 |
MAG | 943 35 696 701 0 |
MAG | 9433 565 67 |
MAG | 943306381010 |
MAHLE | MG 422 |
PEUGE | 5705 2N |
PEUGE | 5705 HQ |
PEUGE | 5705 Y1 |
PEUGE | 5705 Y2 |
PEUGE | 96 122 598 80 |
PEUGE | 96 122 626 80 |
PRESTOLITE | 35214950 |
SEV | 71716600 |
SPIDAN | 2627 |
TRW | LRB 184 |
UNIPOINT | ALT-2049 |
UNIPOINT | ALT-7017 |
VALEO | 2 541 461 |
VALEO | 2 541 461 B |
VALEO | 2 541 740 |
VALEO | 436 336 |
VALEO | 436 338 |
VALEO | 436 339 |
VALEO | 440786 |
VALEO | A 13 VI 87 |
VALEO | NA 423 |
VALEO | VA 287 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.