Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 120 339 502 |
BOSCH | 0 120 339 506 |
BOSCH | 0 120 389 502 |
BOSCH | 0 120 389 503 |
BOSCH | 0 986 030 100 |
DAIHA | 2706002060 |
DELCOREMY | 219.103.282 |
DELCOREMY | DRA 1050 |
DELCOREMY | DRA 1380 |
DELCOREMY | DRA 1691 |
DELCOREMY | DRA 3556 |
DOYEN | DAL51286 |
ELSTOCK | 28-0637 |
FEMSA | ALT 12N-14 |
FEMSA | ALT 12N-39 |
FORD | 69EB10346AD |
FORD | 77FB-10300-FA |
FORD | 77FB-10300-FB |
H.C A/S | CA15H |
HC-CARGO | 110178 |
HELLA | 725 606-001 |
HELLA | 8EL 725 620-001 |
HELLA | 8EL 725 892-001 |
JAGUA | GEU 209 |
LAUBER | 11.0987 |
LAUBER | LAU 11.0987 |
LETRIKA | IA0604 |
LOMBA | SA400 |
LOMBA | SA412 |
LOMBA | SA421 |
LOMBA | SA423 |
LOMBA | SA508 |
LOMBA | SA515 |
LOMBA | SA521 |
LOMBA | SA951 |
LOMBA | SA953 |
MASSEY FER | 1 887 527 M91 |
PEUGE | 1109 AK |
SPIDAN | 5086 |
TOYOT | 101211-9280 |
TOYOT | 27060-15130 |
TOYOT | 27060-16430 |
TOYOT | 270600006 |
TOYOT | 2706002040 |
TOYOT | 2706002050 |
TOYOT | 2706002060 |
TOYOT | 2706002061 |
TOYOT | 2706002070 |
TOYOT | 2706002100 |
TOYOT | 2706015080 |
TOYOT | 2706015090 |
TOYOT | 2706015100 |
TOYOT | 2706015110 |
TOYOT | 2706015120 |
TOYOT | 2706015140 |
TOYOT | 2706015150 |
TOYOT | 2706016370 |
TOYOT | 2706016390 |
TOYOT | 2706016450 |
TOYOT | 2706016460 |
TOYOT | 2706021000 |
TRW | 23544 |
TRW | 23562 |
TRW | 23575 |
TRW | 23581 |
TRW | 23590 |
TRW | 23597 |
TRW | 23614 |
TRW | 23620 |
TRW | 23623 |
TRW | 23634 |
TRW | 23636 |
TRW | 23637 |
TRW | 23661 |
TRW | 23668 |
TRW | 23676 |
TRW | 23699 |
TRW | 23700 |
TRW | 23706 |
TRW | 23714 |
TRW | 23724 |
TRW | 23728 |
TRW | 23741 |
TRW | 23799 |
TRW | 23827 |
TRW | 23831 |
TRW | 23837 |
TRW | 23851 |
TRW | 23909 |
TRW | 23915 |
TRW | 24051 |
TRW | 24058 |
TRW | 24094 |
TRW | 24108 |
TRW | LRA 102 |
TRW | LRA 132 |
TRW | LRA 273 |
VALEO | 436 140 |
VALEO | 436175 |
FORD
|
RENAULT TRUCKS
|
TOYOTA
|
TRIUMPH
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.