Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443064 |
ALANKO | 11443064 |
AS-PL | A0142 |
AS-PL | A0142(P) |
AS-PL | A0142(P-INA) |
AS-PL | A0142PR |
AS-PL | A0142SR |
AS-PL | A3122 |
AS-PL | A3263 |
AS-PL | A3263(VALEO) |
BLUEPRINT | ADT311160 |
BLUEPRINT | ADT311522 |
BORG BECK | BBA2456 |
BOSCH | 0 124 525 035 |
BOSCH | 0 124 615 017 |
BOSCH | 0 986 046 240 |
CASCO | CAL10100AS |
CASCO | CAL10100GS |
CASCO | CAL15107AS |
CASCO | CAL15107GS |
CASCO | CAL15107RS |
CEVAM | 4003 |
CTR | 1245030 |
DELCOREMY | DRA 4128 |
DELCOREMY | DRA0321 |
DELCOREMY | DRA4128X |
DELCOREMY | RAA15239 |
DELTA | L 68 375 |
EAI | 56811 |
ELSTOCK | 28-4700 |
ELSTOCK | 28-4788 |
FARCOM | 113640 |
FIAT | 71 732 307 |
FIAT | 71 733 552 |
FRIESEN | 90 90 171 |
H.C A/S | CA 1761 IR |
HC-CARGO | 116067 |
HELLA | 738 144-001 |
HELLA | 8EL 011 360-251 |
HELLA | 8EL 011 711-611 |
HELLA | 8EL 011 711-612 |
HELLA | 8EL 738 144-001 |
LAUBER | 11.1761 |
LAUBER | LAU 11.1761 |
LUCAS | LRA02226 |
LUCAS | LRA02300 |
MAG | 063730027010 |
MAG | 063731761010 |
MAG | 944390901710 |
PEUGE | 5702 E1 |
PEUGE | 5705 AL |
PEUGE | 5705 AR |
PEUGE | 5705 AS |
PEUGE | 5705 EX |
PEUGE | 5705 NE |
PEUGE | 5705 NH |
PEUGE | 96 441 035 80 |
PEUGE | 96 460 654 80 |
PEUGE | 96 463 217 80 |
PEUGE | 96 503 585 80 |
PRESTOLITE | 20130153 |
QUINTON HA | QRA 2300 |
STARDAX | STX100016 |
VALEO MEX | TG15C118 |
VALEO | 2 542 615 |
VALEO | 2 542 693 |
VALEO | 2 542 725 |
VALEO | 2 542 832 |
VALEO | 2 542 924 |
VALEO | 437 458 |
VALEO | 437 471 |
VALEO | 439 502 |
VALEO | 746032 |
VALEO | 746832 |
VALEO | A 14 VI 48 |
VALEO | SG 15 S0 24 |
VALEO | TG 15 C 020 |
VALEO | TG 15 C 028 |
VALEO | TG 15 C 053 |
VEMO | V42-13-25035 |
WAI | 23301N |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.