Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 986 082 240 |
BOSCH | 1986A00572 |
BOSCH | F 042 301 109 |
CITRO | 5705 KV |
CITRO | 5705KV |
CITRO | 96 647 796 80 |
CITRO | 96 780 488 80 |
CITRO | 9664779680 |
CITRO | 9678048880 |
CITRO | 98 030 499 80 |
CITRO | 9803049980 |
DELCOREMY | DRA0895 |
DS | 9678048880 |
FEBI | 29904 |
FIAT | 71732307 |
FIAT | 9678048880 |
FIAT | K9678048880 |
HC-PARTS | CA 2033 IR |
HC-PARTS | CA2033IR |
HELLA | 8EL 011 360-251 |
HELLA | 8EL 011 711-611 |
HELLA | 8EL 011 711-612 |
HELLA | 9XU 358 038-181 |
HELLA | 9XU 358 038-351 |
HELLA | 9XU 358 039-161 |
LUCAS_ELEC | LRA03457 |
MAG | 063535250350 |
MAG | 063730027010 |
MAG | 944390901710 |
MAHLE | MG 11 |
MAXGEAR | 55-0229 |
MAXGEAR | 55-0229R |
MEATDORIA | 45044 |
OPEL | 9678048880 |
PEUGE | 5705KV |
PEUGE | 9664779680 |
PEUGE | 9678048880 |
PEUGE | 9803049980 |
SWAG | 62 92 9904 |
VALEO | 2605547 |
VALEO | 2605547A |
VALEO | 2614016A |
VALEO | 2618013A |
VALEO | 2618013C |
VALEO | 2621087A |
VALEO | 439674 |
VALEO | 839028 |
VALEO | TG15C135 |
VALEO | TG15C189 |
VALEO | TG15C194 |
VALEO | TG15S205 |
VAUXH | 9678048880 |
VEMO | V42-13-25035 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
MAZDA
|
MINI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.