Co wiemy o Peugeot 407 SW - Kombi

Model należący do segmentu D klasy średniej. Lata produkcji przypadają na 2004-2010. Następca bardzo popularnego Peugeota 406. Dość szybko dorównał swojemu poprzednikowi, zdobywając silną pozycję na rynku motoryzacyjnym i stając się jednym z najchętniej kupowanych modeli w swojej klasie w Europie. 407 zdobył wiele nagród m.in. wygrana w plebiscycie Auto Bild. W 2008 roku wprowadzono kilka zmian, jednak face lifting pojazdu nie był na tyle drastyczny, by zmiany rzucały się w oczy.

Peugeot 407 SW to model zaprojektowany z rozmachem. Designerzy dali się ponieść odrobinie fantazji. Dynamiczna sylwetka sprawia, że samochód prezentuje się bardzo efektownie. Kierowca nie powinien mieć powodów do narzekania. Za kierownicą oferuje sporo miejsca, czego nie można powiedzieć o mocno cofniętej kabinie pasażerskiej, która okazuje się nieco ciasna. Fotele są bardzo wygodne, a klasycznych kształtów kokpit w połączeniu z rewelacyjnymi materiałami wykończeniowymi i bogatym wyposażeniem sprawia ogromne wrażenie.

Samochód posiada bardzo solidne zawieszenie. Wyśmienicie sprawdza się w kwestii właściwości jezdnych, jak i w skuteczności amortyzacji. Niestety nie wszystko złoto, co się świeci. Układ jezdny nie jest zbyt trwały, a jego zaawansowana konstrukcja wymaga sporych kosztów naprawy. To samo tyczy się kwestii silników. Diesle 2.2 i 2.7 generują ogromne koszty serwisowania, ze względu na swoją złożoną budowę. Silnik 2.0, oczywiście ropniak, to z kolei całkiem dobry wybór. Zapewnia niezłe osiągi, a spalanie utrzymuje się na dość niskim, zadowalającym poziomie. Co więcej, okazuje się całkiem niezawodny. Polecić można także benzyniaki o silniku 1.8 i 2.0.

Problemem modelu 407 SW okazuje się również zaawansowana i wszechobecna elektronika. Na początku to bardzo fajny bajer, który z czasem wymaga jednak sporych nakładów finansowych, ze względu na swoją wadliwość. Dobrą stroną 407-ki jest natomiast solidne zabezpieczenie przed rdzą i trwałość układu napędowego (oczywiście z pominięciem najmocniejszych diesli wspomnianych wyżej). Użytkowników mogę przyciągnąć również bardzo atrakcyjne ceny na rynku wtórnym.

Zalety:

  • Absolutny brak rdzy
  • Bogate wyposażenie
  • Doskonałe prowadzenie
  • Atrakcyjne ceny na rynku wtórnym
  • Zawieszenie


Wady:

  • Trwałość układu jezdnego
  • Ciasna kabina pasażerska
  • Wysokie koszty serwisowania mocniejszych silników

Wybierz typ samochodu marki Peugeot 407 SW (6E_) (od 2004.05)

Legenda

Typ pojazdu Kod silnika Rodzaj
paliwa
Rok produkcji Pojemność
silnika [ccm]
Moc silnika
[kW]
Moc silnika
[KM]
1.6 HDi 110 9HZ (DV6TED4) olej napędowy 2004.05 - 1560 80 109
1.8 6FZ (EW7J4) benzyna 2004.05 - 1749 85 116
1.8 16V 6FY (EW7A) benzyna 2005.09 - 1749 92 125
2.0 RFN (EW10J4) benzyna 2004.05 - 1997 100 136
2.0 16V RFJ (EW10A) benzyna 2005.09 - 1997 103 140
2.0 Bioflex RFJ (EW10A) Benzyna / etanol 2008.01 - 1997 103 140
2.0 HDi RHR (DW10BTED4) olej napędowy 2008.08 - 1997 103 140
2.0 HDi RHE (DW10CTED4) olej napędowy 2010.02 - 1997 110 150
2.0 HDi RHH (DW10CTED4) olej napędowy 2009.07 - 1997 120 163
2.0 HDi 135 RHR (DW10BTED4) olej napędowy 2004.05 - 1997 100 136
2.2 3FZ (EW12J4) benzyna 2004.05 - 2230 116 158
2.2 16V 3FY (EW12J4) benzyna 2005.09 - 2230 120 163
2.2 HDi 4HP (DW12BTED4) olej napędowy 2008.06 - 2179 120 163
2.2 HDi 170 4HT (DW12BTED4) olej napędowy 2006.05 - 2179 125 170
2.7 HDi UHZ (DT17) olej napędowy 2005.10 - 2720 150 204
3.0 XFV (ES9A) benzyna 2004.05 - 2946 155 211