Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
932 produktów
Dają trzy razy więcej światła, zużywają dwa razy mniej energii oraz posiadają kilkukrotnie dłuższą żywotność niż na przykład żarówki halogenowe. Reflektory ksenonowe to rodzaj lamp metalohalogenkowych, w których jako gazu zapłonowego użyto ksenonu, pozwalającego na szybsze osiągnięcie odpowiedniego poziomu strumienia świetlnego. Pierwszym seryjnym samochodem, w którym zamontowano reflektory ksenonowe było BMW serii 7. Miało to miejsce w 1991 roku.
Lampa ksenonowa cechuje się większą skutecznością świetlną w porównaniu z reflektorem halogenowym. Dla przykładu, lampy halogenowe są w stanie wytworzyć 1500 lm (lumen) pobierając przy tym 55 W, natomiast ksenony wytwarzają około 3200 lm, pobierając przy tym jedynie 35 W i znaczniej mniej się nagrzewając. Światła ksenonowe, według producentów, mają porównywalną wytrzymałość do żywotności przeciętnego samochodu, jednak z czasem zmniejsza się ich intensywność świetlna.
Obecnie duża ilość samochodów poruszająca się po polskich drogach ma wymienione tradycyjne żarówki na lampy ksenonowe. Trzeba pamiętaj, że taka wymiana pociąga za sobą konieczność wprowadzenia szeregu modyfikacji, ponieważ każde auto posiada fabrycznie homologowane reflektory do pracy z określonym źródłem światła. Instalowanie innego rodzaju świateł niż te homologowane może się wiązać z utratą dokumentu rejestracyjnego pojazdu i mandatem karnym. Zamontowanie świateł ksenonowych może być również niebezpieczne szczególnie dla innych uczestników ruchu drogowego.
Pamiętajmy, że każdy ksenon powinien posiadać system samopoziomujący światła, który pozwala na dostosowanie reflektora do zmiennego obciążenia samochodu, a także spryskiwacze, których celem jest zapobieganie rozproszeniu wiązki świetlnej poprzez zabrudzenie powierzchni lampy.
Zapraszamy do zapoznania się z bogatą oferta reflektorów ksenonowych dostępnych w sklepie internetowym iParts.pl!
Ksenony pod koniec lat dziewięćdziesiątych stanowiły wyraz motoryzacyjnego luksusu. Na początku XXI wieku rozwiązanie staniało, trafiło do segmentów aut popularnych i zaczęło być coraz chętniej wybierane przez kierowców. W efekcie obecnie nawet 20 procent samochodów używanych wykorzystuje ten typ reflektorów. Zasadnicze pytanie brzmi: czy ksenony rzeczywiście są lepsze od standardowych lamp?
czytaj więcej >Do niedawna najpopularniejszym źródłem światła dla reflektorów samochodowych były żarówki halogenowe, które mimo niezbyt dużej wydajności energetycznej, są stosunkowo tanie oraz solidne. Jednak od kilkunastu już lat żarówki halogenowe są skutecznie wypierane z rynku przez doskonalsze pod każdym względem lampy ksenonowe. Na czym polega ich fenomen? Sprawdźmy.
czytaj więcej >Problem z niewłaściwie ustawionymi światłami to prawdziwa plaga na polskich drogach. Dotyczy to samochodów z klasycznymi reflektorami halogenowymi, ale również z reflektorami ksenonowymi. W tym drugim przypadku problem jest tym większy, iż w powszechnej opinii tzw. ksenonów nie można regulować. Nie jest to jednak prawdą, trzeba po prostu wiedzieć, jak właściwie się za to zabrać.
czytaj więcej >Za sprawą zestawów dostępnych w sieci praktycznie każdy kierowca może dostosować standardowe lampy do obsługi ksenonów. Komplety części są tanie, a montaż niezwykle prosty. Zanim jednak właściciele aut masowo zdecydują się na „ulepszenie” reflektorów, powinni rozważyć kilka kwestii. Jedną z ważniejszych jest bezpieczeństwo. Kolejną wymogi dotyczące warunków technicznych.
czytaj więcej >