Zdarza się, że po zamontowaniu nowego filtra paliwa, kłopoty sprawia rozruch silnika, co zwykle objawia się stosownym komunikatem zakłóceń ecu na desce rozdzielczej. Niestety, jest to zwykle nieświadomy błąd użytkownika, który nieprawidłowo zamontował nowy filtr. Na co trzeba uważać?

Filtr paliwa to podzespół, który stosuje się we wszystkich samochodach. Po prawidłowo wykonanym montażu pracuje niezawodnie i zapewnia silnikowi wydajność oraz optymalne osiągi. Niekiedy, po wymianie, użytkownik natrafia na problem. Filtr nie pracuje, jak należy, a właściciel samochodu szybko składa reklamację. Niestety, nie zawsze reklamacja zostaje uwzględniona. Dlaczego?

Dosyć często wina leży po stronie użytkownika, który dokonał nieprawidłowego montażu filtra paliwa. Dlatego eksperci sugerują, by robić to bardzo dokładnie. Do najczęściej popełnianych błędów trzeba natomiast zaliczyć m.in. nieprawidłowe założenie uszczelki, które przyczynia się do nieszczelności oraz niewłaściwe osadzenie trzpienia centralnego, co może doprowadzić do otwarcia odpływu i opóźnienia rozruchu. Dlatego bardzo istotne jest, by dokonać wymiany poprawnie. Jeżeli nie mamy pewności, że zrobimy to dobrze, lepiej zlecić wymianę filtra paliwa mechanikowi.