Proces wymiany kompresora klimatyzacji w warsztacie może być dosyć kosztowny, a samodzielna wymiana natomiast nie należy do łatwych, przede wszystkim ze względu na słabą dostępność kompresorów. Jeżeli mowa o czynnościach manualnych związanych z tym procesem, to wymiany może dokonać niemal każdy.

Uszkodzenie układu klimatyzacji w samochodzie bardzo często spowodowane jest rozszczelnieniem połączonym z zagrzybieniem. Jeżeli kompresor nie nadaje się do użytku to nie pozostaje Wam nic innego, jak wymienić go na nowy. Koszt nowego kompresora w ASO to niestety wydatek ponad tysiąca złotych. Sugerujemy skorzystać z oferty części zamiennych znanych producentów, którzy w niższej cenie oferują kompresory równie dobre jakościowo, co podzespoły oryginalne. Niektórzy kierowcy decydują się na zakup używanego kompresora po regeneracji. Odradzamy takiego rozwiązania, bowiem pozorne oszczędności mogą Was narazić na kolejne wydatki.

W celu wymiany kompresora na nowy należy zdjąć prawe, przednie koło i za pomocą podnośnika hydraulicznego unieść silnik na około 8 cm, by mieć dostęp do przestrzeni między belkami a kolektorem wydechowym. Następnie trzeba odkręcić mocowanie silnika, a następnie w pierwszej kolejności śrubę z przewodami elektrycznymi kompresora, sprzęgła elektromagnetycznego, a na końcu trzy śruby mocujące. Wyjęcie kompresora jest możliwe w zasadzie tylko dołem, czyli trzeba dostać się pod samochód i manewrując na boki wydobyć kompresor. Jeżeli nie macie kanału, a ma go np. ktoś w rodzinie lub znajomy, to warto z tego skorzystać, bowiem ułatwi Wam to i przyspieszy wykonanie wymiany. Po zamontowaniu nowego kompresora należy udać się do serwisu w celu sprawdzenia szczelności i napełnienia klimatyzacji.