Jak rozpoznać zużyty wahacz?

W kategorii Wahacz

Jakie są polskie drogi? Ujmując to delikatnie, nie zostały stworzone dla samochodów osobowych. Niestety, nie mamy innego wyjścia i musimy jeździć w takich warunkach na co dzień. Dla zawieszenia samochodowego oznacza to niezwykle trudne warunki pracy i możliwość wystąpienia nieprzewidzianych usterek. Wahacz jako podstawowy element układu jest szczególnie narażony na usterki. Jak rozpoznać pierwsze symptomy zużycia wahaczy?

Pamiętajmy, że wahacze to jeden z najważniejszych elementów zawieszenia auta, który łączy piastę koła (zwrotnicę) z nadwoziem. W każdym samochodzie zamontowanych jest kilka wahaczy tj. m.in. wahacz dolny i górny. Są to elementy zawieszenia, które gwarantują prawidłową stabilność auta. Wahacze wymienia się zwykle z powodu zużycia. Intensywna eksploatacja sprawia, że z czasem stają się pogięte, skorodowane i pękają lub w inny sposób zostają uszkodzone. W takim przypadku nie pozostaje nam nic innego jak wymienić uszkodzone elementy, by nie narażać na niebezpieczeństwo siebie i pozostałych uczestników ruchu drogowego. Objawami zużytych lub zepsutych wahaczy są najczęściej stuki, szarpanie podczas ruszania samochodem i zła reakcja pojazdu na skręcanie. W skrajnych przypadkach kierowca może nawet stracić panowanie nad autem.