Wybierz markę:
Zbiornik spryskiwaczy samochodowych
Spryskiwacz samochodowy przydaje się przez cały rok eksploatowania samochodu. Cały układ ściśle współpracuje z wycieraczkami, zapewniając odpowiednią widoczność o każdej porze roku. Prawidłowo działające spryskiwacze pozwalają także zwiększyć żywotność wycieraczek oraz samych szyb. Tutaj największą rolę odgrywa płyn do spryskiwaczy, który nie tylko czyści szklane powierzchnie z zabrudzeń, ale również chroni szyby samochodowe przed zarysowaniami.
Zbiornik płynu do spryskiwaczy i przewody w samochodzie
Spryskiwacz samochodowy to mechanizm znajdujący się na wyposażeniu pojazdu posiadającego przednią szybę, którego głównym zadaniem jest rozpryskiwanie płynu do spryskiwaczy dla ułatwienia wycieraczkom usunięcia wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń z szyby. Aby było to możliwe, niezbędny jest zbiornik płynu do spryskiwaczy i przewody, które ten płyn doprowadzą.
Zbiornik płynu do spryskiwaczy jest odpowiedzialny nie tylko za magazynowanie płynu myjącego, ale również za jego kontrolę przy pomocy czujnika poziomu płynu. Zbiorniki wytwarza się przeważnie z tworzyw sztucznych odpornych na wysokie ciśnienie oraz temperaturę. We współczesnym samochodzie osobowym znajduje się zazwyczaj jeden zbiorniczek spryskiwacza, w którym umieszczona jest pompka spryskiwacza. Jednak w niektórych modelach aut montowane są dwa zbiorniki płynu. Do zbiornika poprowadzone są przewody spryskiwaczy, które transportują płyn myjący do dysz szyby przedniej oraz tylnej, a także do kloszy przednich reflektorów.
Sposób działania mechanizmu spryskiwaczy
Zasada działania, jak i budowa samego spryskiwacza, jest naprawdę prosta. Po włączeniu spryskiwacza, płyn ze zbiornika trafia do pompki, skąd przez przewody jest transportowany do dyszy spryskiwacza. Szczególnie w okresie zimowym przewody oraz zbiornik spryskiwacza, w tym znajdujący się w nim płyn, mogą ulec zamarznięciu, jeżeli nie będzie wlany specjalny płyn zimowy o odpowiednim stopniu zamarzania.
Typowe usterki spryskiwaczy w samochodzie
Spryskiwacze samochodowe mają zazwyczaj najwięcej pracy w okresie pluchy oraz po opadach atmosferycznych, które zostawiają swój ślad na przedniej szybie samochodu, skutecznie ograniczając w ten sposób widoczność kierującemu. Lista możliwych awarii spryskiwaczy jest dość pokaźna, jednak najczęściej mamy do czynienia z kilkoma najbardziej oczywistymi usterkami. Ich przyczynami jest zazwyczaj m.in. brak płynu do spryskiwaczy, uszkodzona lub zabrudzona pompka, dziurawy zbiornik spryskiwacza do samochodu, nieszczelne lub/i połamane przewody, zatkane dysze spryskiwaczy, przepalony bezpiecznik odpowiadający za pracę spryskiwaczy czy też uszkodzony silniczek napędzający pompkę.
Popularni producenci zbiornika płynu do spryskiwacza
- Febi Bilstein
- SWAG
- Blic
- Topran
- Hella
- Meyle
- Magneti Marelli
W iParts.pl znajdziesz tanie zbiorniki spryskiwacza wykonane z najlepszych gatunkowo, wytrzymałych kompozytów do wszystkich współczesnych modelów samochodów. Skorzystaj z naszej wyszukiwarki i zamów odpowiedni zbiorniczek wraz z przewodami w atrakcyjnej cenie rynkowej.
Wszystkie oferowane zbiorniki płynu do spryskiwaczy są fabrycznie nowe i objęte gwarancją producencką. Produkty pochodzą wyłącznie od renomowanych i godnych zaufania kontrahentów. Z naszej strony zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną oraz obsługę na każdym etapie zakupów oraz szybką realizację zamówienia.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Wycieraczki samochodowe Bosch Aerotwin. Co wyróżnia je na tle konkurencji? Czy słusznie zaliczane są do klasy premium?
- Mycie auta zimą. Jak umyć samochód bez obawy o problemy, jakie może sprawić zamarzająca na karoserii woda?
- Dlaczego spryskiwacze przedniej szyby nie działają? Co może być przyczyną tego typu awarii?
- Test zimowych płynów do spryskiwaczy przeprowadzony przez UOKiK. Czego się dowiedzieliśmy, a co jeszcze chcielibyśmy wiedzieć?
- Czy system oczyszczania szyb samochodowych Valeo AquaBlade oznacza rewolucję w zastosowaniu wycieraczek?
- Płyn, koncentrat czy tabletki? Która forma samochodowego płynu do spryskiwaczy sprawdzi się najlepiej w Waszym przypadku?
- Mgłowe dysze spryskiwaczy. Dlaczego warto je stosować?
FAQ
Powodem powstania nieszczelności zbiornika płynu do spryskiwaczy może być jego pęknięcie. Takie sytuacje mogą mieć miejsce w momencie, w którym dojdzie do zamarznięcia płynu do spryskiwaczy, który w takich przypadkach znacznie zwiększa swoją objętość i rozsadza od środka zbiornik. Nawet drobne pęknięcie w niewidocznym miejscu może prowadzić do powstania wycieku płynu. Do uszkodzenia może również dojść podczas kolizji drogowej. Zbiorniki wykonane są z tworzywa sztucznego, które nie jest odporne na uszkodzenia mechaniczne.
Tak, da się skutecznie wyczyścić zbiornik płynu do spryskiwaczy. W tym celu najlepiej wyjąć go całkowicie z samochodu i stosując specjalistyczne środki oraz chemię możemy usunąć wszelkie osady, które powstają zarówno na zewnątrz, jak i w środku zbiornika. Czyszczenie zbiornika pozwoli na zredukowanie osadów w jego wnętrzu, które mogą powodować zatykanie się układu, a także umożliwi nam obserwowanie poziomu pozostałego płynu. Jest to szczególnie istotne w samochodach, które nie zostały wyposażone w czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy.
Ceny zbiorników płynu do spryskiwaczy zaczynają się już od kilkudziesięciu złotych. Ich ceny zależne są oczywiście od przynajmniej kilku parametrów. Mowa tutaj o modelu oraz wersji samochodu, do którego dany produkt jest dedykowany. Cena zależna jest również od producenta samej części. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo części, które pochodzą od sprawdzonych i renomowanych dostawców, a które dostępne są w bardzo atrakcyjnych dla klienta cenach. Serdecznie zapraszamy do zakupów.
W większości samochodów zbiornik płynu do spryskiwaczy zlokalizowany jest pod pokrywą silnika. Najczęściej wykonany jest on z przynajmniej częściowo przezroczystego materiału, a dodatkowo wyposażony jest w niebieską pokrywę, na której naniesiony jest symbol spryskiwacza. Zbiornik najczęściej umieszczany jest w taki sposób, by nalewanie do niego płynu było możliwie jak najprostsze i najwygodniejsze dla kierowcy. Niektóre zbiorniki wyposażone są nawet w specjalne lejki, dzięki którym uzupełnienie płynu jest jeszcze łatwiejsze.
Przed wymianą zbiornika płynu do spryskiwaczy należy pamiętać o jego opróżnieniu. Dopiero po usunięciu z niego całej zawartości, możemy przejść do jego wymontowania. W tym celu warto zacząć od odłączenia i zabezpieczenia wszystkich przewodów, a następnie do odłączenia pompy płynu. Po tym możemy przystąpić do wyjęcia samego zbiorniczka, który często jest przykręcany na specjalnym wsporniku. Montując nowy zbiornik płynu do spryskiwaczy, postępujemy w odwrotnej kolejności, pamiętając o sprawdzeniu szczelności wszystkich połączeń.