Uchwyt tłumika samochodowego

Uchwyt tłumika samochodowego

Układ wydechowy przeciętnego samochodu osobowego może wydawać się bardzo prosty w budowie. Jest to przeważnie kilka zespawanych rur, które biegną pod podłogą naszego auta i wyprowadzają spaliny z silnika. Wbrew pozorom układ ten jest starannie zaprojektowany i bardzo złożony. Nie wspominamy tutaj nawet o takich elementach jak katalizatory czy w nowszych konstrukcjach filtry DPF oraz FAP. Sama budowa układu wydechowego wymaga starannego zaprojektowania i przemyślenia. Kształt, ilość zaokrągleń oraz wielkości i średnice poszczególnych elementów mają znaczny wpływ na wydajność pracy silnika.

Rola uchwytów tłumika

Ważnymi dla prawidłowego funkcjonowania oraz montażu układu wydechowego elementami są uchwyty tłumika samochodowego. Wieszaki tłumika pozwalają na zamontowanie układu wydechowego. Dodatkowe obejmy tłumika gwarantują trwałość połączenia, jednocześnie zapewniając możliwość niewielkiego ruchu elementów układu względem podwozia samochodu. Jest to konieczne ze względu na to, że rury wydechowe są niemalże sztywno połączone z blokiem silnika przy użyciu kolektora wydechowego. Silnik podczas pracy może się poruszać, a co za tym idzie cały układ musi mieć możliwość niewielkiego poruszenia się. Wymusza to więc nietypowe mocowanie tłumika przy użyciu elementów gumowych, które pozwalają na minimalny skok poszczególnych części, a także amortyzują i redukują wibracje przenoszone przez tłumiki na podwozie pojazdu.

Usterki uchwytów tłumika

Do najczęściej spotykanych usterek uchwytów tłumika samochodowego możemy zaliczyć zużycie się elementów gumowych wchodzących w skład zestawu, a także korozję elementów metalowych. Rdza dotyka zarówno obejm tłumika, jak i jego uchwytów. Układ wydechowy jest narażony na wiele rodzajów uszkodzeń mechanicznych, a przy tym na działanie wody pochodzącej z nawierzchni jezdni, a w zimie soli i mieszanek uniemożliwiających zamarzanie wody. Obie wspomniane usterki mogą doprowadzić do zerwania układu wydechowego podczas jazdy, co może okazać się bardzo przykre w skutkach. Elementy gumowe z czasem i pod wpływem działających na nie czynników zewnętrznych, takich jak wysoka temperatura mogą tracić swoje właściwości i mogą ulec pęknięciu. Korozja natomiast skutecznie doprowadza do oderwania się elementów wydechu od naszego samochodu. Właśnie dlatego powinniśmy okresowo kontrolować stan naszego układu wydechowego, a w razie potrzeby jak najszybciej wymieniać uszkodzone lub zużyte elementy na nowe.

Objawy uszkodzeń uchwytów tłumika

Głównym i najczęściej spotykanym objawem uszkodzenia uchwytów tłumika wydechowego są niepokojące dźwięki dobiegające od strony podwozia naszego samochodu. Pojawiają się one podczas pracy silnika, często przy dodawaniu gazu lub przy najechaniu na znaczne nierówności. W większości wypadków jest to charakterystyczny metaliczny dźwięk. Jeśli elementy gumowe wchodzące w skład uchwytów montażowych zostały zniszczone to cały układ może wpaść w tzw. rezonans i objawia się on już nawet na biegu jałowym i wolnych obrotach. Należy jednak pamiętać o tym, by odróżnić ten objaw od uszkodzenia katalizatory, którego usterka może dawać podobne efekty.

Najpopularniejsi producenci uchwytów tłumika

  • Febi
  • HJS
  • SWAG
  • Meyle
  • Japanparts
  • Bosal

W naszym sklepie internetowym oferujemy szeroki wybór uchwytów tłumika pochodzących od wielu renomowanych producentów i pasujących do większości samochodów poruszających się po naszych drogach.

Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółową ofertą sklepu internetowego. Oferujemy Państwu tanie uchwyty tłumika oraz wiele innych elementów układów wydechowych dopasowanych do wielu marek i modeli samochodów.

Najpopularniejsi producenci

Uchwyty tłumika FA1
Uchwyty tłumika HJS
Uchwyty tłumika IMASAF
Uchwyty tłumika ORIGINAL IMPERIUM
Uchwyty tłumika VEMA
Uchwyty tłumika ERNST
Uchwyty tłumika WALKER
Uchwyty tłumika FEBI BILSTEIN
Uchwyty tłumika ASSO

FAQ

Jakie są ceny uchwytów tłumika?

Nasz sklep oferuje szeroki wybór uchwytów do tłumików, które są dopasowane do wielu znanych na rynku modeli samochodów osobowych oraz dostawczych. Uchwyty tłumika kosztują od 10 do 50 zł. Są to elementy gumowe lub metalowo gumowe, na których podwieszony jest układ wydechowy.

Zardzewiały uchwyty i mocowania tłumika. Jak sobie z tym poradzić?

Ich zabezpieczenie nie jest prostym zadaniem. Są to elementy, które cały czas pracują, więc wszelkie środki zabezpieczające szybko się wytrą, a do tego muszą być odporne na wysokie temperatury. W większości wypadków musimy zdać się na fabryczne zabezpieczenia.

Urwany uchwyt tłumika. Da się naprawić?

Urwany uchwyt najlepiej wymienić na nowy. Elementy te są narażone na korozję i trudne warunki panujące pod podwoziem naszego samochodu. Z czasem ulegają korozji i uszkodzeniu więc ich naprawianie nie będzie zbyt efektywne.

Jak zabezpieczyć mocowanie tłumika przed korozją?

Jeśli jest to obejma odizolowana od rury elementem gumowym, to możemy zastosować farby antykorozyjne, które radzą sobie z wysokimi temperaturami.

Odpadł tłumik od samochodu. Co może być powodem?

Powodem z pewnością jest uszkodzenie mocowań tłumika. Należy sprawdzić, czy żadna z obejm nie jest skorodowana lub nie została zerwana. Są one narażone na działanie wody, soli oraz kamieni wypadających spod kół, przez co tak delikatne i niewielkie elementy szybko rdzewieją.

Dziwne stukanie pod podłogą auta podczas jazdy. Gdzie szukać przyczyny?

Prawdopodobnie zużyciu uległy gumowe elementy mocowania wydechu. Musimy dokładnie zweryfikować ich stan. W innym wypadku może dojść do wypadnięcia tłumika z mocowania.