Sprzęgła jednokierunkowe alternatora w iParts.pl

Sprzęgło alternatora jednokierunkoweAlternator to element konstrukcyjny w systemie o największej masie bezwładnej. Aby zminimalizować drgania, należy odsprzężyć alternator w przypadku zaistniałej różnicy prędkości obrotowych pomiędzy silnikiem i alternatorem. Wolne koła alternatora dzielą się na OAP i OAD. W iParts.pl dostępne są obie, wiodące na rynku technologie, a zastosowanie ich w połączeniu z wysokiej jakości auto częściami zapewnią przyjemność jazdy na długi czas.

Zasada działania sprzęgła jednokierunkowego

Sprzęgło jednokierunkowe może obracać się swobodnie w jednym kierunku, natomiast blokuje się w kierunku odwrotnym. Jeżeli prędkość obrotowa rozpędzonego alternatora jest większa niż prędkość paska, która podyktowana jest z kolei prędkością wału korbowego, to napęd na oś urządzenia elektrycznego jest rozłączany. Obraca się ona swobodnie, alternator nie jest niepotrzebnie wyhamowywany, a praca paska jest bardziej stabilna. Jeśli prędkość wału korbowego ponownie zaczyna rosnąć, napęd jest włączany.

Usterki sprzęgła alternatora

Uszkodzone i nieprawidłowo pracujące sprzęgło alternatora pod wpływem zmiennych obciążeń pracy silnika i pozostałych urządzeń pomocniczych, może powodować wiele niepożądanych skutków w obrębie całego układu. Objawy mogą być różnorodne, począwszy od nadmiernego hałasu, przez zbyt duże siły na napinaczu i w konsekwencji zwiększone drgania, a kończąc na mechanicznych uszkodzeniach koła pasowego, a nawet szyi pokrywy przedniej sprężarki klimatyzacji.

Niebezpieczeństwo uszkodzenia sprężarki jest szczególnie duże w tych układach, gdzie sprzęgło jednokierunkowe znajduje się bezpośrednio przed kołem pasowym sprężarki klimatyzacji. Często zbyt duże siły przenoszą się także poprzez rolkę napinacza. Przykładem takiego zjawiska są samochody francuskie, w których nagminnie można spotkać się z luzem na osadzeniu koła pasowego sprężarki. Pamiętajcie, że wymiana wolnego koła alternatora – kosztuje kilkakrotnie mniej od kompresora klimatyzacji i często pozwala uniknąć kłopotów oraz przede wszystkim kosztów związanych z kolejnymi naprawami.

Wymiana sprzęgła jednokierunkowego alternatora

Wymianę całego koła pasowego w alternatorze zaleca się co ok. 100-120 tys. kilometrów. W praktyce natomiast powinno się je wymieniać za każdym razem kiedy zmieniamy pasek, który z różnych powodów może być czasem wymieniany częściej, np. podczas naprawy układu rozrządu.

Sklep internetowy iParts.pl posiada bogatą ofertę sprzęgieł jednokierunkowych alternatora, pośród której można znaleźć całą gamę produktów do praktycznie każdego modelu samochodu. Oferujemy sprzęgła pasowe alternatora znanych światowych marek, między innymi takich jak SKF, Ruville, Triscan, Breda Lorett, Quinton Hazell, czy Era.

Powiązane kategorie produktowe

Wszystkie oferowane przez nas produkty są fabrycznie nowe, posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy) i spełniają wszelkie europejskie normy produkcyjne.

Jeśli chcesz wybrać odpowiednie sprzęgło jednokierunkowe alternatora do swojego samochodu, wybierz markę auta z przedstawionego wyżej zestawienia, następnie model, rocznik i na końcu - wersję silnikową.

Nie narażaj swojego samochodu na potencjalne usterki i zamów w iParts.pl nowe sprzęgło jednokierunkowe alternatora z dostawą do domu!

Polecane akcesoria do pasków napędowych:

Najpopularniejsi producenci

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora VALEO
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora FEBI BILSTEIN
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora SKF
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora ERA
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora SNR
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora GATES
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora HELLA
Sprzęgło jednokierunkowe alternatora TOPRAN

FAQ

Ile kosztuje sprzęgło jednokierunkowe alternatora?

Ceny sprzęgła jednokierunkowego alternatora mieszczą się w zakresie od  90 do 210 zł. Różnice te wynikają ze specyfikacji podzespołów przeznaczonych dla różnych alternatorów. W sklepie można znaleźć szeroki wybór podzespołów pasujących do większości używanych w samochodach alternatorów.

Jakie są objawy uszkodzenia sprzęgła jednokierunkowego alternatora?

Sprawność sprzęgła jednokierunkowego najłatwiej można zweryfikować przez sprawdzenie, czy po wyłączeniu silnika obraca się ono jeszcze przez jakiś czas. Jeśli zatrzymuje się od razu, to znaczy że jest już zużyte i kwalifikuje się do wymiany.

Czy sam poradzę sobie z wymianą sprzęgła jednokierunkowego w alternatorze?

Wymiana tego elementu wymaga od nas przeciętnych umiejętności oraz wykorzystania popularnych narzędzi warsztatowych. Musimy jednak pamiętać o tym, że należy zacząć od wyjęcia alternatora z naszego samochodu oraz rozebrania jego obudowy.

Jakie mogą być powody uszkodzenia sprzęgła jednokierunkowego alternatora?

Sprzęgło jednokierunkowe alternatora, podobnie jak inne elementy z czasem oraz przebiegiem samochodu ulega zużyciu. Jego wymiana to standardowa procedura wchodząca w skład okresowej regeneracji alternatora w naszych samochodach.

Jak dobrać sprzęgło jednokierunkowe alternatora do swojego samochodu?

Najlepszym i najpewniejszym rozwiązaniem będzie dobór części po numerze OEM. Często ten sam model pojazdu zależnie od wyposażenia lub wersji silnika, czy rocznika może być wyposażone w różne wersje alternatora. Wtedy może zdarzyć się, że sprzęgło nie będzie pasowało do naszego egzemplarza.

Jak działa sprawne sprzęgło jednokierunkowe alternatora?

Do wykonania testu musimy zakręcić rolką alternatora. Niezależnie czy za pomocą silnika, czy po wyjęciu alternatora zrobimy to ręcznie, pozwoli nam to zaobserwować zachowanie się sprzęgła. Jeśli po zatrzymaniu się rolki sprzęgło nadal będzie się obracać, to oznacza że jest sprawne.