Wybierz markę:
Sprężyny układu wydechowego
Podstawowym zadaniem każdego układu wydechowego jest przede wszystkim swobodny przepływ spalin z jednostki napędowej na zewnątrz pojazdu. Układ wydechowy ma najczęściej dość skomplikowaną budowę, a połączenie ze sobą znacznej ilości elementów w jeden skutecznie działający system nie jest rzeczą prostą.
Aby cały układ wydechowy mógł prawidłowo pracować, potrzebne jest nie tylko odpowiednie jego uszczelnienie, ale również właściwe zamocowanie do konstrukcji podwozia samochodu. Służą do tego różnego rodzaju elementy mocujące, jak np. gumy, uchwyty czy też wieszaki będące łącznikami pomiędzy układem wydechowym a nadwoziem. Zapobiegają one przenoszeniu drgań i wibracji do wnętrza samochodu.
Jednym z podstawowych elementów mocujących są sprężyny montażowe układu wydechowego. Są one zazwyczaj umieszczane na szpilkach mocujących pierwszy tłumik lub katalizator z rurą biegnącą od kolektora wydechowego, zapewniając elastyczne mocowanie całego systemu.
Z uwagi na specyfikę miejsca pracy sprężyny wydechu są często narażone na uszkodzenia mechaniczne. Gdy do nich dojdzie, odczuwalna jest głośna praca układu wydechowego, przede wszystkim w okolicach drążka zmiany biegów, oraz słyszalne są również stuki dochodzące spod podwozia, które nasilają się podczas zmiany obciążenia silnika. W takim przypadku niezbędna jest wymiana tych elementów na nowe. Podczas wymiany sprężyn warto również założyć nowe pierścienie uszczelniające na łączeniu kołnierza.
Zaleca się systematyczne sprawdzanie stanu układu wydechowego w samochodzie, w tym również jego mocowań, które odpowiadają nie tylko za komfort jazdy, ale przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie całego układu wydechowego.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Biały dym z rury wydechowej. W jaki sposób dochodzi do tego zjawiska? Co należy sprawdzić, gdy się pojawi?
- Strumienica samochodowa. Czym jest, jakie daje korzyści i kiedy warto ją zamontować?
- Aktywny układ wydechowy mechaniczny i elektroniczny, czyli gruszki vs przepustnice. Co nam daje i czy warto w to inwestować?
- Czarny dym z rury wydechowej. Jaka jest tego przyczyna? Jak postępować w sytuacji, gdy z wydechu leci czarny dym?
- Dlaczego samochód dymi na niebiesko? Z jakich powodów? Czego objawem jest niebieski dym z wydechu?
- Czujnik liniowy A/F, czyli nowy rodzaj czujnika tlenu. Czym jest, jak działa i do czego jest wykorzystywany?
- Wymiana kryzy wydechu. Czy skorodowana kryza może być powodem głośnej pracy układu wydechowego?
FAQ
Układy wydechowe w samochodach montuje się w taki sposób, by miały one przynajmniej minimalną możliwość poruszania się. Jest to bardzo istotne, ponieważ podczas pracy cała jednostka napędowa, a wraz z nią skrzynia biegów oraz układ wydechowy mogą się nieznacznie poruszać. Silnik montowany jest więc na specjalnych poduszkach, a układ wydechowy na wieszakach, resorach lub sprężynach. Na rynku dostępnych jest przynajmniej kilka różnych rozwiązań w tym zakresie, a każda z nich nieznacznie różni się od siebie charakterystyką i działaniem.
Układ wydechowy jest połączony bezpośrednio z jednostką napędową, która podczas pracy może się nieznacznie przesuwać względem nadwozia. W wyniku tego ruchu przesuwać się może także układ wydechowy. Przymocowanie go na stałe do podwozia naszego auta mogłoby doprowadzić do sytuacji, w której doszłoby do uszkodzenia jego mocowań, a w skrajnych przypadkach, nawet do poważnej awarii jednostki napędowej. Właśnie dlatego stosuje się rozwiązania, które pozwalają na minimalny ruch całego układu względem konstrukcji samochodu.
Zadaniem sprężyn montowanych w niektórych układach wydechowych jest niwelowanie drgań oraz wibracji przenoszonych przez układ w czasie pracy, na nadwozie naszego samochodu. W ten sposób zmniejszamy uciążliwe efekty, które podczas jazdy bez wątpienia byłyby odczuwalne, gdyby nie zostały zastosowane rozwiązania mające na celu ich wyłapanie oraz zredukowanie. Sprężyny układu wydechowego, a także inne rozwiązania, mają więc na celu poprawę naszego komfortu jazdy.
Ceny sprężyn układu wydechowego zaczynają się już od kilkunastu złotych. Koszt zakupu zależny jest oczywiście od kilku podstawowych parametrów, m.in. od typu danej sprężyny, pojazdu, do którego jest ona przeznaczona, a także producenta samej części. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo tysiące części pochodzących od znanych i renomowanych producentów, które dostępne są teraz w bardzo korzystnych cenach. Serdecznie zapraszamy do zakupów!
Proces wymiany należy rozpocząć od zlokalizowania elementu, który planujemy wymienić. Do zdejmowania sprężyn warto wykorzystywać specjalny, dedykowany do tego celu ściągacz, który znacznie ułatwia i przyspiesza cały proces. Podczas montażu nowej sprężyny warto zwrócić uwagę na kolejność zakładania jej końców oraz kierunek. W ten sposób będziemy mieć pewność, że sprężyna będzie pracować wydajnie i nie wypadnie ze swojego gniazda. Po wymianie warto dokładnie sprawdzić, czy wszystkie zaczepy zostały zamontowane prawidłowo.