Wybierz markę:
Przewody sprzęgła sztywne i elastyczne
Mówiąc o sprzęgle samochodowym jednym tchem wymienia się trzy jego podstawowe części: tarczę sprzęgła, docisk i łożysko. Za najważniejszą część w tym mechanizmie można uznać bez wątpienia tzw. element cierny. To na jego powierzchni powstaje siła tarcia, zapewniona przez odpowiedni docisk elementów pary ciernej. Jednak często zapomina się o częściach, bez których sprzęgło nie mogłoby w ogóle prawidłowo funkcjonować. Chodzi o przewody sprzęgłowe.
Sprzęgło w samochodzie
Sprzęgło samochodowe odpowiada za podłączanie i rozłączanie napędu pomiędzy jednostką napędową a skrzynią biegów. Za przeniesienie momentu obrotowego z wału silnika na wałek skrzyni biegów odpowiedzialny jest również tłumik drgań skrętnych. Jest to para sprężyn śrubowych, dzięki którym możliwy jest względny obrót piasty osadzonej w wypuście wału i krawędzi tarczy nośnej względem siebie. Tarcza sprzęgła odpowiedzialna jest za amortyzację gwałtownych przeciążeń powstających w momencie ruszania samochodu oraz dodawania gazu lub jego odejmowania.
Sprzęgło jest więc układem, którego podstawowym celem jest łączenie wału napędowego z napędzanym. Rodzajów sprzęgieł stosowanych we współczesnych samochodach jest wiele. Podstawowa klasyfikacja dzisiejszych mechanizmów wysprzęglających obejmuje przede wszystkim sprzęgła cierne tarczowe, sprzęgła hydrokinetyczne oraz elektromagnetyczne. Do działania jakiegokolwiek typu sprzęgła potrzebny jest trwały i skuteczny przewód sprzęgła.
Przewody sprzęgłowe
Przewody sprzęgłowe odpowiadają za procesy pozwalające na skuteczne blokowanie napędu. Uszkodzenie przewodu może prowadzić nawet do unieruchomienie samochodu. W pojazdach najczęściej montowane są dwa rodzaje przewodów – przewody sprzęgła elastyczne i sztywne.
Przewody sprzęgła są niezbędne przede wszystkim w systemach hydraulicznych i półhydraulicznych, których praca opiera się na działaniu specjalnego płynu. Jednak i w innych typach układu również stosuje się elastyczne i sztywne przewody sprzęgła.
W układach hydraulicznych stosuje się sztywne przewody wysprzęglika oraz elastyczny przewód do pompy sprzęgła. Zadaniem pierwszego z nich jest regulowanie pracy siłownika podczas zatrzymania napędu, natomiast przewód pompy odpowiada za dostarczanie specjalnego płynu, który uruchamia cały układ.
Uszkodzone przewody sprzęgła powodują trudności w pracy całego układu wysprzęglającego. Awaria przewodu elastycznego objawia się zazwyczaj wyciekiem płynu hydraulicznego i trudnościami we wciśnięciu sprzęgła. Z kolei usterka sztywnego przewodu siłownika może całkowicie uniemożliwić zmianę biegów. Objawem urwania się przewodów sprzęgłowych jest np. wpadający w podłogę pedał.
Popularni producenci przewodów sprzęgłowych
- ATE
- Sachs
- TRW
- A.B.S.
- Febi Bilstein
- Topran
- LPR
- LuK
W sklepie internetowym iParts.pl dostępne są praktycznie wszystkie niezbędne części zamienne do każdego rodzaju sprzęgła, w tym wysokiej jakości przewody sprzęgłowe. Dostępne elementy dostarczane są przez czołowych światowych producentów samochodowych układów napędowych.
Zapraszamy do iParts.pl po przewody wysprzęglika w atrakcyjnej cenie rynkowej. Zapewniamy fachową pomoc techniczną i natychmiastową realizację zamówienia.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Dlaczego sprzęgło hałasuje? Co może być przyczyną głośnej pracy sprzęgła i w jaki sposób należy w takich przypadkach postępować?
- Sprzęgło zaczęło się ślizgać? Jak rozpoznać, że to właśnie sprzęgło i co zrobić, kiedy pojawi się ten problem?
- Zamarznięte sprzęgło i skrzynia biegów. Czy to w ogóle możliwe? Jak się uchronić przed tego typu problemami?
- Kiedy sprzęgło przestaje się wysprzęglać. Jak rozpoznać nadchodzące problemy? Co je powoduje i jak należy sobie z nimi radzić?
- Sprzęgło DSG, jego budowa i działanie. Ile kosztuje wymiana sprzęgła w skrzyni DSG?
- Koniec mechanicznego połączenia pedału ze sprzęgłem?
- Jak rozpoznać objawy zużytego wysprzęglika? Czym różnią się od objawów zużytej pompki sprzęgła?