Wybierz markę:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Awaria króćca głowicy układu chłodzenia. Z jakich przyczyn do niej dochodzi i jak należy powstępować w przypadku usterki?
- Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
- Skąd się bierze ten dziwny hałas dobiegający spod maski? Jak rozpoznać źródło niepokojących dźwięków pracy silnika
- W jaki sposób możecie samodzielnie wyczyścić kanały dolotowe i zawory ssące? Czy demontaż głowicy silnika jest tu konieczny?
- Samochodowy silnik benzynowy z serii MPI. Jakie opinie krążą na jego temat? Czy są to opinie słuszne?
- Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
- Benzynowy silnik FSI, czyli przykład nieudanej jednostki Volkswagena. Z jakimi problemami zmagają się jego właściciele?
FAQ
Głównymi zadaniami prowadnic zaworów jest centrowanie zaworów w otworze, w którym pracują, dbanie o ich odpowiednią pracę, a także odprowadzanie z nich ciepła, które jest wytwarzane podczas pracy silnika. Dzięki temu zawory pracują znacznie bardziej precyzyjnie, zwiększona jest ich żywotność, a w silniku nie powstają dodatkowe nieszczelności, które wynikałyby z gorszego dopasowania zaworów do otworów w bloku silnika.
Prowadnice zaworów najczęściej wykonane są z żeliwa o dużej zawartości grafitu. Dzięki temu zachowują swoje właściwości nawet podczas pracy w skrajnie trudnych warunkach. Grubość ich ścianek jest starannie wyliczana w oparciu o wzory matematyczne. Jeśli ścianki są zbyt cienkie, to może dojść do ich pęknięcia lub wygięcia. Jeśli natomiast będą one zbyt grube, to nie będą w stanie odpowiednio spełniać swojej roli. W silnikach z głowicami ze stopów aluminium często stosowane są prowadnice z brązalu.
Koszt zakupu jednej prowadnicy zaczyna się od kilkunastu złotych. Ich ceny mogą się wahać w zależności od budowy elementu, materiału, z jakiego został wytworzony, a także producenta i wersji silnika, do którego jest on przeznaczony. W ofercie naszego sklepu internetowego znajdziecie Państwo dziesiątki części bardzo wysokiej jakości, które sprostają oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Zapraszamy do zakupów w naszym sklepie.
Prowadnice zaworowe należy wymieniać w przypadkach, kiedy na zaworach pojawiają się luzy. Może to oznaczać ich zużycie, co negatywnie będzie wpływało na stan naszej jednostki napędowej. Do uszkodzeń prowadnic zaworów może dojść w przypadku braku smarowania, przepalenia samego zaworu lub gniazda zaworowego, a także w momencie, kiedy zerwany zostanie pasek rozrządu. Są to elementy, które powinny zachowywać bardzo dużą precyzję w działaniu, przez co jakiekolwiek ich uszkodzenie może przynieść szkodliwe dla jednostki napędowej efekty.
Prowadnice zaworowe są elementem niejako wprasowanym w otwór, w którym montowany jest zawór. Samodzielna wymiana takiej części bez użycia specjalistycznych narzędzi będzie praktycznie niemożliwa. Do tego dochodzą kwestie związane z rozebraniem znacznej części jednostki napędowej, co będzie konieczne do uzyskania dostępu do zaworów zamontowanych we wnętrzu silnika. Takie zadania warto powierzać wyspecjalizowanym warsztatom.