Wybierz markę:
Pompki spryskiwacza
Prosty w budowie i wydawać by się mogło nikomu wówczas niepotrzebny wynalazek bardzo szybko zrewolucjonizował światową motoryzację, pozwalając kierowcom na jazdę w najbardziej nawet niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Od chwili pojawienia się na rynku motoryzacyjnym, wycieraczki samochodowe stały się nieodłącznym wyposażeniem każdego nowego auta.
Jednak wycieraczki samochodowe to nie tylko widoczne gołym okiem pióra oraz metalowe lub plastikowe uchwyty przesuwane po zewnętrznej powierzchni szyby. To cały mechanizm i zespół urządzeń wspomagających ich pracę, w których skład wchodzą również pompki spryskiwaczy.
Pompka spryskiwacza szyby samochodowej stanowi nieodłączny element systemu wycieraczek, która dostarcza odpowiednią ilość płynu myjącego na powierzchnię przedniej szyby oraz kloszy reflektorów samochodowych. Zadaniem pompki spryskiwacza jest przede wszystkim wytworzenie odpowiedniego ciśnienia w płynie myjącym potrzebnego do przetransportowania go do dysz spryskiwaczy. Od poprawnego działania pompki spryskiwaczy zależy prawidłowa praca całego systemu odpowiedzialnego za czyszczenie szyby samochodowej.
Pompka spryskiwacza szyby samochodowej znajduje się w zbiorniku spryskiwacza. Aby się do niej dostać, przeważnie wystarczy zdjąć rozszerzający zbiornik układu chłodzenia silnika, pod którym powinno się znajdować złącze pompki spryskiwacza. Najczęściej problemy z eksploatacją pompki spryskiwacza pojawiają się w okresie zimowym, zwłaszcza przy niskich temperaturach. Sprawne działanie tego elementu ma duży wpływ na bezpieczne poruszanie się samochodem w trudnych warunkach. W momencie zaobserwowania kłopotów z działaniem systemu czyszczącego szybę należy go przeczyścić i w razie konieczności wymienić uszkodzone elementy.
Przyczyny awarii pompki spryskiwacza
Pompka płynu spryskiwacza przeważnie ulega uszkodzeniu w wyniku zużycia. Częste korzystanie w krótszym czasie może doprowadzić do zużycia się tego elementu. Innym powodem może być również stosowanie płynu o zbyt mocnym stężeniu lub płynu który został w jakikolwiek sposób zanieczyszczony. Ważne jest dbanie o jego czystość i brak dostępu do niego różnego rodzaju osadów lub drobnych przedmiotów. Równie często zdarza się, że jesienią lub początkiem zimy zapominamy o wymianie płynu do spryskiwaczy na ciecz, która nie ulega zamarzaniu przy niewielkich mrozach. Może wtedy dojść do rozerwania obudowy pompki, która straci swoją szczelność oraz zdolność do pompowania płynu.
Diagnozowanie usterek pompki spryskiwacza
Jeśli po naciśnięciu dźwigni wycieraczek i przestawieniu jej w położeniu uruchamiającym pompkę spryskiwacza szyb płyn nie zostaje naniesiony na naszą szybę możemy spodziewać się kilku problemów. Warto zacząć od sprawdzenia poziomu płynu. Jeśli znajduje się on w zbiorniku przechodzimy do upewnienia się, czy sama pompka spryskiwacza działa. Jeśli po naciśnięciu dźwigni słyszymy jej dźwięk, to znaczy że działa prawidłowo. Wtedy szukamy usterki w przewodach lub dyszach doprowadzających płyn. Jeśli natomiast po jej włączeniu panuje cisza musimy zdiagnozować przyczynę tego stanu rzeczy. Najłatwiej jest zacząć od sprawdzenia bezpiecznika oraz odłączenia kostki i pomiaru prądu, który do niej dochodzi. Jeśli problemem nie jest uszkodzona instalacja, to znaczy że do wymiany nadaję się nasza pompka płynu spryskiwacza.
Popularni producenci pompek płynu spryskiwacza
- SIDAT
- Bosch
- Febi
- Meyle
- SWAG
- Japanparts
- Ashika
Tanie pompki spryskiwacza cieszą się ogromną popularnością wśród klientów naszego sklepu internetowego. Ich duży wybór sprawia, że właściciel każdego modelu samochodu znajdzie odpowiedni produkt dla siebie. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami oferty!
W naszym sklepie internetowym oferowane są gotowe do montażu części do wielu popularnych marek samochodów osobowych oraz dostawczych. Oprócz tego znajdziesz również szeroki wybór zestawów części, które idealnie pasują do Twojego samochodu. Przypominamy, że przy zakupach powyżej 399 zł przysługuje darmowa wysyłka.
Polecane akcesoria do czyszczenia szyb:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Co zrobić, gdy nie działa pompka płynu spryskiwaczy? Jak sprawdzić, czy to na pewno awaria samej pompki jest przyczyną problemu?
- Mycie auta zimą. Jak umyć samochód bez obawy o problemy, jakie może sprawić zamarzająca na karoserii woda?
- Dlaczego spryskiwacze przedniej szyby nie działają? Co może być przyczyną tego typu awarii?
- Test zimowych płynów do spryskiwaczy przeprowadzony przez UOKiK. Czego się dowiedzieliśmy, a co jeszcze chcielibyśmy wiedzieć?
- Czy system oczyszczania szyb samochodowych Valeo AquaBlade oznacza rewolucję w zastosowaniu wycieraczek?
- Płyn, koncentrat czy tabletki? Która forma samochodowego płynu do spryskiwaczy sprawdzi się najlepiej w Waszym przypadku?
- Mgłowe dysze spryskiwaczy. Dlaczego warto je stosować?
FAQ
W sklepie można znaleźć szeroki wybór pompek płynu do spryskiwaczy. Przeznaczone są do wielu modeli samochodów. Koszt pompki płynu spryskiwaczy mieści się w zakresie od 20 do 100 zł. W tym przedziale cen mamy do wyboru pompki płynu różnych producentów.
Do podstawowych objawów uszkodzenia pompki płynu spryskiwacza należy brak jakiejkolwiek reakcji na ruch dźwigni wycieraczek. Jeśli nie słyszymy dźwięku pompki pod maską po jej pociągnięciu to oznacza, że albo uszkodzeniu uległa wiązka, bezpiecznik lub sama pompka płynu.
Pompka znajduje się przeważnie w zbiorniku płynu do spryskiwaczy. Czasem się zdarza, że jest montowana w innym miejscu. Wyjątek stanowią samochody ze spryskiwaczami lamp, które posiadają przynajmniej dwie, niezależne pompki w układzie.
Najczęściej spotykanymi powodami uszkodzenia pompki płynu spryskiwaczy są zanieczyszczenia zbierające się w zbiorniku oraz sytuacja, do której dochodzi bardzo często jesienią, kiedy mamy jeszcze letni płyn, a w nocy przychodzi mróz i lód powstający w zbiorniczku uszkadza pompkę.
Należy sprawdzić w pierwszej kolejności, czy do pompki płynu dociera prąd. Jeśli tak, to warto by było sprawdzić przewody biegnące do spryskiwaczy. Jeśli te są szczelne to prawdopodobnie problemem jest sama pompka. Podczas użytkowania mogło dojść do jej uszkodzenia, np. zwarcia.
Często zdarza się, że spryskiwacz tylny posiada niezależną pompkę płynu. Warto sprawdzić zatem czy działa ona prawidłowo. Jeśli tak, to w kolejnym kroku przejrzyjmy przewody doprowadzające płyn. Być może któryś z nich się poluzował lub pękł. Czasem dochodzi również do zatkania układu przez zanieczyszczenia. To również może być powodem awarii.