Artykuły powiązane
- Co zrobić, gdy silnik spala olej? Jak rozpoznać taką usterkę i jak postępować, gdy już do niej dojdzie?
- Wycieki oleju z silnika. Jakie mogę być przyczyny podobnej awarii?
- Głośna praca silnika. Co może być przyczyną hałasu przy pracującym motorze samochodu?
- Wysokie spalanie paliwa w silniku diesla? Poznaj 4 przyczyny tego problemu i sposoby ich usunięcia
- Zapiekające się pierścienie tłokowe w silnikach 1.6 MPI? To może być przyczyną zwiększonego poboru oleju samochodowego
- „Zajączkowanie” i „kangurowanie” samochodów z silnikami 1.5 TSI. Czy aktualizacja oprogramowania okazała się być wystarczającym rozwiązaniem tego problemu?
- Liczy się przebieg, czy motogodziny? Co jest lepszym sposobem określania stopnia zużycia silnika spalinowego w samochodach osobowych?
Korbowód silnika samochodowego
Samochodowy układ korbowy stanowi rdzeń każdego silnika tłokowego, w którym zmienia on ruch posuwisto-zwrotny w ruch obrotowy. To on odpowiada za generowanie momentu obrotowego. Jednym z istotnych elementów układu korbowego jest korbowód, którego podstawowym zadaniem jest przenoszenie siły na wał korbowy oraz sił z wału korbowego na tłok.
Korbowód w samochodzie
Standardowy układ korbowy składa się z czterech podstawowych elementów – ...