Wybierz markę:
Cylinder sprzęgła samochodowego
Jeszcze kilkanaście lat temu za prawidłowe działanie sprzęgła odpowiadała linka sprzęgła, jednak jej pęknięcie oznaczało tylko jedno – unieruchomienie samochodu. Na szczęście, obecnie stosuje się układy hydrauliczne, które są o wiele bardziej niezawodne oraz komfortowe. Odpowiada za to m.in. cylinder roboczy sprzęgła.
Roboczy cylinder sprzęgła w samochodzie
Nieprawdziwym jest stwierdzenie, że po naciśnięciu pedału sprzęgła ulega ono włączeniu. Sprzęgło samochodowe to jeden z tych elementów, które jest włączone na stałe, a jego sterowanie, czyli naciśnięcie pedału, ma na celu wyłączenie sprzęgła. Hydrauliczne sterowanie sprzęgłem było stopniowo modyfikowane oraz udoskonalane. Z początku był to prosty układ znajdujący się w całości poza skrzynią biegów, wyposażony w pompę sprzęgła ora siłownik. Później dołączono do niego wysprzęglik centralny umieszczony w przekładni, który łączył w jednym elemencie łożysko oporowe oraz siłownik hydrauliczny.
Sposób działania cylindra roboczego sprzęgła
Układ hydrauliczny sprzęgła składa się kilku podstawowych elementów, jednak najważniejszymi w całym układzie są: pompka sprzęgła oraz siłownik sprzęgła, nazywany inaczej wysprzęglikiem. Jego głównym zadaniem jest naciskanie na sprężynę talerzową koła dociskowego w taki sposób, aby napęd został rozłączony. W pełni hydraulicznych układach cylinder roboczy sprzęgła jest umieszczony centralnie oraz połączony z łożyskiem wyciskowym. Taki siłownik jest oznaczony skrótem CSC (ang. Concentric Slave Cylinder). Tego typu mechanizm przewyższa układy półhydrauliczne. Przede wszystkim upraszcza cały układ, eliminując konieczność stosowania dźwigni łączącej wysprzęglik z łożyskiem wyciskowym. Powoduje to zastosowanie mniejszej liczby części niż w klasycznym mechanizmie, co z kolei przekłada się na łatwiejszą instalację. Ponadto przewód hydrauliczny łączący główny cylinder roboczy sprzęgła samochodowego z pedałem sprzęgła może zostać w sposób dowolny zamontowany w komorze jednostki napędowej. Minusem takiego rozwiązania jest konieczność demontażu całej skrzyni biegów w celu wymiany wysprzęglika CSC.
Typowe usterki roboczego cylindra sprzęgła w samochodzie
Jeżeli siłownik sprzęgła w samochodzie jest już mocno zużyty, wówczas pojawiają się pierwsze problemy ze zmianą biegów. Cały układ będzie pracował bardzo opornie, a do zmiany przełożenia będzie konieczne użycie dużej siły przez kierującego. Problematyczne będzie również wciśnięcie pedału sprzęgła. Mogą pojawić się wycieki płynu hydraulicznego, a także brak działania sprzęgła podczas postoju. Cylinder roboczy sprzęgła to element eksploatacyjny, który należy wymieniać co kilkaset tysięcy kilometrów przebiegu.
Popularni producenci roboczego cylindra sprzęgła
- Valeo
- Febi Bilstein
- TRW
- Bosch
- Sachs
- Kamoka
- LuK
- SWAG
- Delphi
W sklepie internetowym iParts.pl znajdują się wysokiej klasy cylindry robocze sprzęgła wykonane z najlepszych materiałów. Dostępne są podzespoły zarówno do układów w pełni hydraulicznych, jak i półhydraulicznych. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Oferujemy tani cylinder roboczy sprzęgła do praktycznie każdego współczesnego modelu samochodu. Wszystkie dostępne elementy są fabrycznie nowe i są objęte gwarancją producenta. Kupując w naszym internetowym sklepie otrzymujesz fachową pomoc na każdym etapie zakupów, wysokiej jakości produkt w najniższej rynkowej cenie oraz natychmiastową realizację zamówienia.
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Powiązane kategorie produktowe
Baza wiedzy
- Dlaczego sprzęgło hałasuje? Co może być przyczyną głośnej pracy sprzęgła i w jaki sposób należy w takich przypadkach postępować?
- Sprzęgło zaczęło się ślizgać? Jak rozpoznać, że to właśnie sprzęgło i co zrobić, kiedy pojawi się ten problem?
- Zamarznięte sprzęgło i skrzynia biegów. Czy to w ogóle możliwe? Jak się uchronić przed tego typu problemami?
- Kiedy sprzęgło przestaje się wysprzęglać. Jak rozpoznać nadchodzące problemy? Co je powoduje i jak należy sobie z nimi radzić?
- Sprzęgło DSG, jego budowa i działanie. Ile kosztuje wymiana sprzęgła w skrzyni DSG?
- Koniec mechanicznego połączenia pedału ze sprzęgłem?
- Jak rozpoznać objawy zużytego wysprzęglika? Czym różnią się od objawów zużytej pompki sprzęgła?