Promocje

98 zł
Cena katalogowa 169
NGK
Cewka zapłonowa do Audi A1 1.4 TFSI, Seat Altea 1.4 16V, Leon 1.4 16V, Skoda Roomster 1.6, VW Jetta
93 zł
Cena katalogowa 199
BREMI
Cewka zapłonowa do Audi 100 2.0, Seat Toledo 2.0i 16V, Skoda Felicia 1.3, VW Passat 2.0, Vendo 1.8
97 zł
Cena katalogowa 199
BorgWarner (BERU)
Cewka zapłonowa także do Dacia Duster 1.6 16V, Opel Vivaro 2.0 16V, Renault Megane I 1.4, Thalia 1.6
144 zł
Cena katalogowa 189
BOSCH
Cewka zapłonowa do Audi A2 1.4, Seat Alhambra 1.4 TSI, Toledo IV 1.2, Skoda Fabia 1.2, VW Polo 1.4
96 zł
Cena katalogowa 159
VALEO
Cewka zapłonowa do Opel Vivaro 2.0 16V, Renault Espace IV 2.0 Turbo, Grand Scenic II 2.0, Twingo II
134 zł
Cena katalogowa 189
BREMI
Cewka zapłonowa do BMW: E87 116i, E46 325i, E90 320i, E63 6 645 Ci, E65 740i, E53 3.0i, E85 Z4 2.0i
96 zł
Cena katalogowa 209
BREMI
Cewka zapłonowa: Deawoo Musso 2.3, Mercedes-Benz E280, S (W140) 300 SE, SLK 200 Kompressor (R170)
139 zł
Cena katalogowa 259
VALEO
Cewka zapłonowa do Citroën C8 3.0 V6, Lancia Phedra 3.0 V6, Peugeot 407 3.0, Renault Laguna II 3.0
125 zł
Cena katalogowa 179
NGK
Cewka zapłonowa do FSO Polonez III 1.4i 16V, Land Rover Freelander 1.8i 16V, MG ZR 120, Rover 75 1.8
106 zł
Cena katalogowa 189
BorgWarner (BERU)
Cewka zapłonowa do Audi A3 1.6 FSI, Seat Ibiza IV 1.2, Skoda Yeti 1.4 TSI, VW Tiguan 1.4 TSI 4motion

Cewki zapłonowe w iParts.pl!

Cewka zapłonowa

Cewka zapłonowa to kolejny bardzo ważny element wchodzący w skład układu zapłonowego jednostek benzynowych. To dzięki niej powstaje ładunek elektryczny zmieniany z prądu o niskim napięciu w prąd o napięciu dochodzącym do 30 tys. woltów. Jednak cewka zapłonowa to również przyczyna najczęstszych usterek układu zapłonowego w autach z silnikami benzynowymi. Na szczęście, w iParts.pl przygotowaliśmy szeroką gamę cewek zapłonowych do wszystkich marek samochodów. W trosce o bezpieczeństwo użytkowania Twojego samochodu cewki zapłonowe dostępne u nas pochodzą wyłącznie od renomowanych producentów i są w 100% oryginalne!

Cewka zapłonowa w samochodzie

Tak naprawdę, cewka zapłonowa została opatentowana już w 1851 roku przez niemieckiego elektryka Heinricha Daniela Ruhmkorffa, a więc na dług przed powstaniem pierwszego silnika spalinowego. Co ważne, urządzenie to niemal w niezmienionej formie przetrwało do lat dzisiejszych. Cewka zapłonowa w samochodzie to, w dużym uproszczeniu, element układu zapłonowego w silniku benzynowym, którego głównym zadaniem jest skumulowanie odpowiedniej ilości energii elektrycznej. A mówiąc bardziej fachowo, cewka zapłonowa to transformator impulsowy w bateryjnym układzie zapłonowym spalinowych jednostek napędowych.

Sposób działania cewki zapłonowej

Głównym zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie niskiego napięcia (6-12 V) na wysokie napięcie (~20 V), dzięki czemu następuje przeskok iskry elektrycznej w świecy zapłonowej. Cewka zapłonowa w samochodzie składa się z dwóch elektrycznych uzwojeń (pierwotne i wtórne) nawiniętych na wspólny żelazny rdzeń. Pozwala to koncentrować indukowane pola magnetyczne. Cewka zapłonowa działa na zasadach elektromagnetyzmu. W chwili dotarcia prądu z akumulatora do uzwojenia pierwotnego, we wnętrzu cewki powstaje pole magnetyczne. Układ zapłonowy za pomocą ładunku elektrycznego zamyka obwód, co powoduje powstanie zjawiska indukcji. W wyniku tego procesu załamuje się pole magnetyczne i wytwarza się prąd o napięciu od ok. 250 do ok. 400 V. Następnie wytworzone napięcie trafia do uzwojenia wtórnego, które umożliwia zwielokrotnienie wartości napięcia o wielokrotność liczby zwojów, czego efektem jest otrzymanie napięcia o wartości od ok. 25 000 do ok. 40 000 V. Powstałe napięcie wychodzi z cewki zapłonowej i trafia do świecy, która z kolei daje iskrę.

Typowe usterki cewki zapłonowej w samochodzie

Cewka zapłonowa jest częścią bardzo wrażliwą na wilgoć i błędy montażowe. Poza tym istnieje prawdopodobieństwo, że cewka zapłonowa zepsuje się bez większego powodu. W większości przypadków winni są jednak kierowcy, którzy nie wymieniają na czas świec i przewodów zapłonowych, przez co występują utrudnienia w przeskoku iskry. Utrudnienia te z kolei, znacznie obciążają cewkę. Częstym błędem popełnianym przez kierowców jest złe dobranie cewek zapłonowych do konkretnego modelu auta. Jeżeli w jednostce napędowej znajdują się cewki o zbyt dużej oporności uzwojenia pierwotnego, wówczas najprawdopodobniej otrzymana zostanie słabsza iskra, co pociągnie za sobą większe zużycie paliwa i spadek mocy silnika. Z kolei, zamontowanie cewki o zbyt małej rezystencji doprowadzi do dużego przepływu prądu, co może uszkodzić cewkę, a nawet uszkodzić moduł zapłonowy.

Popularni producenci cewek zapłonowych

  • Bosch
  • NGK
  • Delphi
  • Valeo
  • Febi Bilstein
  • Denso
  • Bremi
  • Beru
  • Magneti Marelli

W iParts.pl znajdziesz pełną gamę cewek zapłonowych do każdej marki i modeli samochodu. Wybierz markę swojego auta, model i rocznik, a na końcu wersję silnikową w naszej wyszukiwarce. Gwarantujemy, że mamy odpowiednie cewki zapłonowe dla Twojego samochodu.

Powiązane kategorie produktowe

Wszystkie oferowane przez nas cewki zapłonowe są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy). Zapewniamy najwyższą jakość naszych produktów, fachową pomoc w dobraniu odpowiedniego zestawu cewek zapłonowych oraz szybką realizację zamówienia.

Polecane akcesoria do układu zapłonowego:

Najpopularniejsi producenci

Cewka zapłonowa / zespół cewek NGK
Cewka zapłonowa / zespół cewek BOSCH
Cewka zapłonowa / zespół cewek DELPHI
Cewka zapłonowa / zespół cewek BorgWarner (BERU)
Cewka zapłonowa / zespół cewek BREMI
Cewka zapłonowa / zespół cewek HELLA
Cewka zapłonowa / zespół cewek DENCKERMANN
Cewka zapłonowa / zespół cewek MAGNETI MARELLI
Cewka zapłonowa / zespół cewek VALEO

FAQ

Jakie są ceny cewki zapłonowej lub zespołu cewek?

W naszym sklepie różnego rodzaju cewki zapłonowe zostały zamieszczone w jednej kategorii. Ceny tych części wynoszą od 50 do 150 zł. Różnica w cenach wynika głównie z tego, że zespół cewek jest droższy od pojedynczych cewek montowanych bezpośrednio na świecach.

Jak zdiagnozować i wymienić uszkodzoną cewkę zapłonową?

Warto zacząć od diagnostyki komputerowej, która wskaże nam, która cewka jest uszkodzona. Wadliwa cewka nie doprowadza prądu przewodami do świecy. W wypadku niezależnych cewek dla każdej ze świec wystarczy po kolei je wyjmować i przykładając świecę do metalowego elementu silnika weryfikować, na której nie pojawia się iskra. Po znalezieniu winnej, wystarczy podmienić świecę na nową. Jeśli problem wstępuje nadal, to udało nam się znaleźć źródło problemu.

Więcej: Jak zdiagnozować i wymienić uszkodzoną cewkę zapłonową?

Nierówna praca silnika na biegu jałowym, jaki może być powód?

Problemem może być uszkodzona cewka zapłonowa, która nie podaje napięcia do świeci, przez co nie pojawia się iskra i silnik nie pali na jednym z cylindrów. Dla tej przyczyny charakterystyczne są objawy takie jak szarpanie, przerywanie, drganie silnika oraz trudności z uruchomieniem.

Problem z uruchomieniem silnika, gdzie szukać przyczyny?

Problemem może być awaria cewki lub zespołu cewek. Jeśli świece są sprawne, kable nie zostały uszkodzone, a mimo wszystko iskra na świecy nie pojawia się to warto sprawdzić stan cewek. W nowoczesnych samochodach można to wykonać nawet przez podłączenie komputera diagnostycznego, który wskaże nam gdzie leży problem.

Jak sprawdzić, czy w moim samochodzie jest jedna cewka, czy więcej?

Wystarczy zajrzeć pod maskę. Jeśli jest jedna cewka, to kable są podłączone bezpośrednio do świec. Jeśli jednak na świecach zamontowane są charakterystyczne moduły, to oznacza że każda świeca ma niezależną cewkę.

Na co uważać podczas wymiany cewki zapłonowej?

Zarówno w wypadku pojedynczych cewek, jak i jednej głównej musimy pamiętać o tym, by świece zostały podłączone w tej samej kolejności. W innym wypadku iskra na świecy będzie pojawiać się w złej kolejności na poszczególnych cylindrach, co będzie mocno zakłócało pracę naszego silnika.