Pasty polerskie samochodowe

Znaleziono produktów: 18
Sortuj:
Widok:   
z 1

85,00 z VAT
Kod: L11000 Producent części: K2

90,00 z VAT
Kod: L31000 Producent części: K2

Pasty polerskie do samochodu

Powłoka lakiernicza samochodu nie jest wieczna i z czasem traci swój połysk oraz staje się zmatowiała. Nawet nowe auta wyjeżdżające z salonu wymagają polerki lakieru. Powłoka samochodu jest nieustannie narażona na ścieranie przez brud i zanieczyszczenia, a także przez nieodpowiednie mycie, wycieranie lakieru oraz stosowanie niewłaściwych preparatów chemicznych.

Rodzaj materiału ściernego

Pasty polerskie to zazwyczaj mieszaniny drobnoziarnistego materiału ściernego oraz substancji wiążących, które mogą mieć konsystencję stałą, półciekłą lub ciekłą. W pastach polerskich wykorzystuje się różne materiały ścierne, jak np.: korund, diament, szmargiel, kwarc, pumeks, tlenek żelazowy, baryt, węglik krzemu czy też koalin.

Pasty polerskie i ich rodzaje

Dzięki zastosowaniu właściwej gradacji pasty polerskiej, można skutecznie usunąć większość niepożądanych rys i drobnych uszkodzeń z powłoki lakierniczej samochodu. Pasty polerskie dzieli się na 3 podstawowe rodzaje pod względem ich agresywności działania.

Pierwszymi z nich są pasty mocno tnące, nazywane pastami typu cutting. Pozwalają one na usunięcie nawet bardzo głębokich zarysowań lakieru. Wykorzystuje się ją do usuwania szlifu papieru ściernego od P1000 do P2500. Drugi rodzaj past polerskich to tzw. pasty polish, które doskonale radzą sobie ze średnimi i lekkimi zarysowaniami, a także usuwają szlif po papierach od P2000 do P4000. Ostatni typ pasty polerskiej to pasty wykończeniowe, nazywane pastami do finishu. Mają one za zadanie usunięcie hologramów, podbicie głębi lakierów metalizowanych oraz przygotowanie lakieru do woskowania. Są one w stanie usuną szlif papieru P3000.

Zanim wybierzesz pastę polerską

Przed wyborem pasty polerskiej należy wziąć pod uwagę kilka istotnych czynników, a mianowicie poziom własnego doświadczenia związanego z wykonywaniem takich prac, stan powłoki samochodu oraz wielkość uszkodzeń lakierniczych, a także efekt końcowy, jaki chcemy uzyskać z użyciem pasty polerskiej.