Wybierz typ samochodu marki Audi A3 Sportback (8VA, 8VF) (od 2012.09)

Zbiorniki spryskiwaczy

Spryskiwacze samochodowe mają zazwyczaj najwięcej pracy w okresie pluchy oraz po opadach atmosferycznych, które zostawiają swój ślad na przedniej szybie samochodu, skutecznie ograniczając w ten sposób widoczność kierującemu.

Zbiorniki spryskiwaczy są odpowiedzialne nie tylko za magazynowanie płynu myjącego, ale również za jego kontrolę przy pomocy czujnika poziomu płynu. Zbiorniki wytwarza się przeważnie z tworzyw sztucznych odpornych na wysokie ciśnienie oraz temperaturę. We współczesnym samochodzie osobowym znajduje się zazwyczaj jeden zbiorniczek, w którym umieszczona jest pompka spryskiwacza. Jednak w niektórych modelach aut montowane są dwa zbiorniki płynu. Do zbiornika poprowadzone są przewody spryskiwaczy, które transportują płyn myjący do dysz szyby przedniej oraz tylnej, a także do kloszy przednich reflektorów.

Zasada działania, jak i budowa samego spryskiwacza, jest naprawdę prosta. Po włączeniu spryskiwacza, płyn ze zbiornika trafia do pompki, skąd przez przewody jest transportowany do dyszy spryskiwacza. Szczególnie w okresie zimowym w przewodach oraz zbiorniku spryskiwacza płyn może ulec zamarznięciu, jeżeli nie będzie wlany specjalny płyn zimowy o odpowiednim stopniu zamarzania.

Zbiorniki spryskiwaczy

Spryskiwacze samochodowe mają zazwyczaj najwięcej pracy w okresie pluchy oraz po opadach atmosferycznych, które zostawiają swój ślad na przedniej szybie samochodu, skutecznie ograniczając w ten sposób widoczność kierującemu.

Zbiorniki spryskiwaczy są odpowiedzialne nie tylko za magazynowanie płynu myjącego, ale również za jego kontrolę przy pomocy czujnika poziomu płynu. Zbiorniki wytwarza się przeważnie z tworzyw sztucznych odpornych na wysokie ...

Czytaj więcej o Zbiornik płynu do spryskiwacza i przewody