Przewody układu wspomagania kierownicy

Układ kierowniczy pozwala na szybką zmianę kierunku jazdy samochodu. Trudno sobie wyobrazić układ kierowniczy bez systemu wspomagania, który posiada obecnie 99 proc. wszystkich nowo produkowanych modeli aut. To dzięki wspomaganiu kierownicy, możliwe jest wykonywanie szybkich, precyzyjnych ruchów przy minimalnym wysiłku ze strony kierowcy. Uszkodzone i nieszczelne przewody układu wspomagania to najczęstsza przyczyna awarii całego mechanizmu.

Układ wspomagania w samochodzie

Układy wspomagania kierownicy można podzielić na trzy podstawowe rodzaje - pneumatyczne, hydrauliczne oraz elektryczne. Pierwsze z nich montowane są przeważnie w samochodach ciężarowych i dostawczych. Do niedawna głównym rozwiązaniem stosowanym w samochodach był ciśnieniowy układ hydrauliczny. Jego działanie opierało się na pompie hydraulicznej, pojemniku płynu roboczego, zaworze sterującym, siłownikach współpracujących z mechanizmem zwrotniczym oraz hydraulicznych przewodach układu wspomagania. Obecnie coraz powszechniej wykorzystywany jest układ wspomagania hydrauliczno–elektryczny lub całkowicie elektryczny. Pompa wspomagania odbierająca napęd z jednostki napędowej została zastąpiona przez pompę elektryczną, która uruchamia się tylko podczas skrętu kół. Prostsza budowa całego układu wpływ w dużym stopniu na mniejsze zużycie paliwa i jednocześnie na większą niezawodność. Jedną z najczęstszych awarii układu są załamane, zgniecione lub pęknięte przewody ciśnieniowe układów wspomagania.

Przewody układu wspomagania

Najważniejsze w całym układzie są przewody układ wspomagania kierownicy, które ułożone są na przodzie pojazdu w tzw. pętlę chłodzącą, korzystającą z obiegu powietrza w celu schłodzenia płynu wspomagania układu. Problemem hydraulicznego wspomagania kierownicy jest konieczność systematycznego serwisowania całego systemu, czego nie wymaga się w przypadku układu elektrycznego, a także jego wysoka awaryjność. Najsłabszym ogniwem w systemie jest przewód układu wspomagania, który (w zależności od materiału, z jakiego został zrobiony) jest podatny na uszkodzenia mechaniczne, pęknięcia i przetarcia.

Przewody układu wspomagania to elastyczne rurki w układzie wspomagania kierownicy, przez które krąży płyn roboczy. Poza swoją główną funkcją pełnią one także rolę elementów tłumiących, które pochłaniają wibracje.

Podstawowy objawem usterki układu wspomagania jest konieczność wkładania większej niż zazwyczaj siły w obrócenie kierownicą auta. Na desce rozdzielczej może zapalić się również kontrolka informująca, że układ wspomagania uległ awarii. W przypadku usterki wspomagania kierowca jest zmuszony do zmienienia sposobu manewrowania samochodem, co może skończyć się kolizją, a nawet poważnym wypadkiem drogowym. Bagatelizowanie objawów awarii systemu wspomagania kierownicy może doprowadzić do jeszcze większych uszkodzeń. Nie tylko uszkodzone przewody elastyczne układu wspomagania, ale również braki płynu mogą znacząco utrudnić działanie wspomagania kierownicy. Co gorsza, ze względu na brak płynu może zostać zniszczona pompa wspomagania.

Popularni producenci przewodów układu wspomagania

  • Metzger
  • Febi Bilstein
  • Meyle
  • Themotec
  • Klokkerholm
  • Original Imperium
  • MaxGear
  • SWAG
  • DT

Przewody sztywne i elastyczne do samochodowego układu wspomagania kierownicy w iParts.pl to najlepsza relacja ceny do jakości na polskim rynku. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.

Tylko w iParts.pl wysokiej jakości przewody układu wspomagania w rozsądnej cenie. Zapewniamy fachowe wsparcie techniczne oraz natychmiastową realizację zamówienia.

Najpopularniejsi producenci

Przewody kierownicze sztywne i elastyczne EDELMANN
Przewody kierownicze sztywne i elastyczne ESEN SKV
Przewody kierownicze sztywne i elastyczne METZGER
Przewody kierownicze sztywne i elastyczne VAICO
Przewody kierownicze sztywne i elastyczne MEYLE
Przewody kierownicze sztywne i elastyczne FEBI BILSTEIN
Przewody kierownicze sztywne i elastyczne SWAG
Przewody kierownicze sztywne i elastyczne Metalcaucho