1028 produktów
Setki automatycznych skrzyń biegów ulegają każdego roku uszkodzeniu. W dziewięciu przypadkach na dziesięć główną przyczyną awarii jest przegrzanie. Podczas normalnej eksploatacji w typowych warunkach przekładni nie grozi przegrzanie, jednak już w przypadku np. ciągnięcia przez samochód przyczepy, kempingu, łodzi czy lawety, drastycznie zwiększa się ryzyko podwyższenia temperatury oleju w skrzyni biegów. Aby temu zapobiec, konieczne jest stosowanie chłodnicy automatycznej skrzyni biegów.
W ruchu miejskim w upalne dni, stojąc w korku albo jeżdżąc po górach nawet w przypadku samochodów terenowych, może dojść do przegrzania skrzyni biegów. Obniżenie temperatury oleju w przekładni już o 11 stopni Celsjusza podwaja żywotność oleju, a w konsekwencji wydłuża znacząco wytrzymałość automatycznej skrzyni biegów.
Zarówno samochody o wysokiej mocy, jak i pojazdy z silnikami zbudowanymi w technologii „downzisingu”, posiadają wydzieloną chłodnicę oleju. W niektórych pojazdach chłodnica oleju znajduje się w zbiorniku chłodnicy cieczy, gdzie płyn chłodzący odbiera ciepło z oleju. W najnowszych konstrukcjach chłodnica skrzyni automatycznej funkcjonuje jako oddzielny mechanizm znajdujący się w komorze jednostki napędowej lub na jej bloku.
Olej pracującej skrzynki biegów nagrzewa się do wysokich temperatur (nawet 150 stopni Celsjusza). Dotyczy to najczęściej automatów z przekładniami obiegowymi. Sposób, w jaki odprowadzane jest ciepło, jest uzależniony od wielu czynników. Wdrożenie odpowiedniego systemu zależy od tego, czy wymuszone odprowadzanie ciepła było przewidziane w fazie projektowania całego pojazdu czy też wykorzystano przekładnię z wymuszonym smarowaniem i chłodzeniem w istniejącej konstrukcji.
Chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów to bardzo ważne i przydatne urządzenie. Jest ona odpowiedzialna za chłodzenie i odprowadzanie ciepła generowanego we wewnętrzu przekładni w czasie jej pracy. Chłodzenie automatycznej skrzyni biegów pozwala zmniejszyć temperaturę oleju przekładniowego, który pełni kluczową funkcję w smarowaniu podzespołów skrzyni biegów.
Dodatkowa chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów przyda się nie tylko wtedy, gdy faktycznie jest ona wymagana (np. dla samochodów ciągnących przyczepkę, terenowych lub poddanym innym obciążeniom). Można ją zamontować także profilaktycznie, gdyż większa ilość chłodnic na pewno nie zaszkodzi, a może jedynie dobrze wpłynąć na pracę skrzyni biegów i znacząco wydłużyć jej żywotność. Niekiedy nawet warto zrezygnować z fabrycznej chłodnicy automatycznej skrzyni biegów i zamontować z przodu dodatkową chłodnicę, tak, aby poprowadzić przewody bezpośrednio do automatycznej przekładni.
Interesuje Cię chłodnica automatycznej skrzyni biegów w przystępnej cenie i o optymalnej jakości? Sklep iParts.pl posiada chłodnice oleju do każdego rodzaju automatycznej przekładni montowanej obecnie w samochodach. Wybierz markę samochodu z powyższego zestawienia, następnie model i rocznik, a na końcu podaj wersję silnikową swojego auta. Nasz system znajdzie w kilka sekund to, czego szukasz.
Najlepsza chłodnica oleju automatycznej skrzyni biegów tylko w iParts.pl! Wszystkie oferowane produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Zapewniamy profesjonalną pomoc techniczną, doskonałą relację ceny do jakości wszystkich części oraz szybką realizację zamówienia.