Części Peugeot 208

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Peugeota 208

Peugeot 208 I (2012-2019)

Peugeot 208Peugeot 208 zaliczany jest do miejskich samochodów osobowych z segmentu B. Samochód jest produkowany od 2012 roku jako następca i jednocześnie spadkobierca spuścizny po bardzo dobrze sprzedających się modelach z serii 200, a więc modeli 205, 206 czy też 207. Pierwowzorem dla Peugeota 208 był model koncepcyjny o nazwie GTi Concept. Wersję produkcyjną francuskiego samochodu zaprezentowano w 2012 roku podczas genewskiego salonu motoryzacyjnego. Istnieje rozbieżność w źródłach odnośnie osoby odpowiedzialnej za zaprojektowanie Peugeota 208. Jedni podają, że był to Pierre Authier, drudzy natomiast, że była to kobieta, Anna Costamagna.

Peugeot 208 jest dostępny wyłącznie jako 3- i 5-drzwiowy hatchback. Francuski samochód zbudowano na płycie podłogowej PF1, tej samej, na której powstał również model 207. Auto charakteryzuje się dużym wlotem powietrza znajdującym się w przednim zderzaku, sporymi, zachodzącymi na błotniki reflektorami przednimi oraz tylnymi lampami, które są „pozaginane” na boki samochodu. Wnętrze 208 zostało zaprojektowane dość nowocześnie. Użyte materiały i części w Peugeot 208 mogą cieszyć oko i są niezłej jakości. Znamienne jest umieszczenie prędkościomierza oraz obrotomierza ponad kierownicą. Producent zaoferował 5 wersji wyposażenia samochodu (Access, Active, Allure, Van oraz GTi). W standardzie kierowca otrzymuje m.in. ABS, ESP, ASR, czołowe i boczne poduszki gazowe, kurtyny powietrzne czy też tempomat.

Pod maską montowane są silniki benzynowe o pojemności 1.0 VTi i mocy 68 KM, 1.2 VTi o mocy 82 KM, 1.4 VTi o mocy 95 KM, 1.6 VTi o mocy 120 KM i 1.6 THP o mocy 156 oraz 200 KM, a także jednostki wysokoprężne o pojemności 1.4 HDi o mocy 68 KM oraz 1.6 HDi o mocy 92 i 115 KM. W zależności od rodzaju jednostki napędowej napęd na przednie koła jest przekazywany za pomocą automatycznej lub manualnej przekładni.

W 2013 roku francuski koncern przedstawił dwie rajdowe wersje modelu 208. Pierwsza z nich to Peugeot 208 T16 Pikes Peak wyposażony w silnik V6 z dwiema turbosprężarkami rozwijał niebagatelną moc 875 KM. Druga wersja to Peugeot 208 GTI 24 H Nurburgring, gdzie pod maską umieszczono 300-konną jednostkę napędową.

Mocnymi stronami Peugeota 208 jest na pewno prowadzenie oraz duży komfort jazdy, a także mało awaryjne jednostki napędowe. Samochód na rynku konkuruje m.in. z Fiatem Punto, Hondą Jazz, Mazdą 2, Oplem Corsą, Renault Clio czy też Toyotą Yaris.

Części Peugeot 208 1:

Peugeot 208 II (od 2019)

Peugeot 208 II zadebiutował na rynku podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w 2019 roku. Druga generacja Peugeota 208 to zupełnie inna koncepcja zarówno konstrukcyjna, jak i stylistyczna.

Samochód stał się nie tylko dłuższy, ale i szerszy, zyskując przy tym inne proporcje. Poza dłuższą maską i większą ilością ostrych kantów, Peugeot 208 drugiej generacji wzbogacono również o atrakcyjnie prezentujące się diody do jazdy dziennej w kształcie kłów, a także zamontowano nowe, podłużne tylne lampy połączone plastikową poprzeczką.

Kokpit samochodu został zaprojektowany tak, aby nawiązywał swoją estetyką do innych, najnowszych modeli francuskiego Peugeota. Pojawił się m.in. większy ekran dotykowy i awangardowo stylizowane przyrządy konsoli centralnej.

Peugeot 208 2 generacji trafił do sprzedaży, po raz pierwszy w historii, wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Pod maską auta montowano zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Co istotne, pierwszy raz miejski model Peugeota oferowano w wersji całkowicie elektrycznej, pod nazwą e-208. Peugeot 208 II generacji z 136-konnym silnikiem to najdroższa opcja w ofercie. Jednostki napędowe wspomagane są przez 5 i 6-biegową skrzynię manualną lub 8-biegową przekładnię automatyczną.

W plebiscycie na Europejski Samochód Roku 2020 Peugeot 208 drugiej generacji zajął 1. miejsce, pokonując m.in. Teslę Model 3 oraz Porsche Taycan. Samochód oferował odbiorcom 4 wersje wyposażeniowe: Like, Active, Allure oraz GT Line.

Części Peugeot 208 2: