Części Opel Meriva

Opel Meriva B (2010–2017)

Opel Meriva IIDruga generacja Opla Merivy, oznaczona symbolem B, pojawiła się na rynku w 2010 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Meriva B, podobnie jak poprzedniczka, bazowała na rozwiązaniach zaczerpniętych z Opla Corsy C, jednak zdecydowanie odróżnia się stylistycznie od pierwszej generacji tego Opla. Projektantem najnowszej odsłony Opla był Niels Loeb. Samochód zbudowano na płycie podłogowej GM Gamma Platform, wersja SCCS.

Nadwozie Merivy B posiadało obłe kształty poprzecinane ostrymi liniami. Nowością były znajdujące się blisko siebie klamki drzwi przednich i tylnych. W Merivie zastosowano patent stosowany kiedyś w wielu starszych modelach samochodów, a mianowicie tylne drzwi otwierają się w przeciwną stronę niż przednie. Był to pierwszy i jedyny wówczas minivan na rynku wykorzystujący takie rozwiązanie, a więc system FlexDoors. Dla zapewnienia większego bezpieczeństwa zainstalowano słupek pomiędzy drzwiami. Aby ułatwić wsiadanie na tylną kanapę, tylne drzwi samochodu otwierają się pod kątem 85 stopni.

Wnętrze Merivy B było przestronne oraz bardzo funkcjonalne, głównie ze względu na system Flex, który umożliwia swobodną aranżację wnętrza pod własne potrzeby. Samochód zapewniał sporą ilość miejsca zarówno z przodu, jak i na tylnej kanapie. Zastosowane materiały, elementy wykończeniowe oraz części w Opel Meriva B były bardzo dobrej jakości i dokładnie spasowane. Deska rozdzielcza samochodu łącz w sobie elementy zapożyczone z modelów Insignia oraz Astra, a także zawiera sporo nowych, nowoczesnych rozwiązań.

Producent przygotował 3 podstawowe wersje wyposażenia (Essentia, Enjoy, Cosmo). Już w standardzie kierowca otrzymywał przednie poduszki powietrzne, system ABS, ESP czy też TCS, co czyniło z Merivy auto bardzo bezpieczne. W testach zderzeniowych Euro NCAP Opel uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek. Za dodatkową opłatą Merivę można było wyposażyć m.in. w panoramiczny szklany dach, klimatyzację czy też boczne poduszki powietrzne.

W Oplu Meriva B montowano jednostki benzynowe 1.4 Twinport Ecotec o mocy 100 KM oraz motory 1.4 Turbo Ecotec o mocach 120 i 140 KM, a także jednostki wysokoprężne 1.3 CDTI Ecotec o mocy 75 KM oraz 1.7 CDTI Ecotec o mocy 100 KM. Przedni napęd był obsługiwany przez 5- i 6-stopniową skrzynię manualną lub 6-biegowy automat.

Następcą Opla Merivy został miejski crossover o nazwie Crossland. Produkcję Opla Merivy B zakończono w 2017 roku.

Części Opel Meriva B:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Opla Meriva

Opel Meriva

Opel Meriva to przedstawiciel samochodów osobowych zaliczanych do klasy K typu minivan. Samochód trafił do produkcji w 2002 roku, a w 2010 roku zadebiutowała już druga generacja tego modelu. Obie wersje Merivy (A i B) zostały zbudowane na płycie podłogowej pochodzącej z Opla Corsa C. Opel Meriva to najmniejszy w całej oplowskiej ofercie minivan, który swoim stylem nawiązuje do Opla Insignia oraz Opla Astry IV. Meriva sprzedawana jest w Wielkiej Brytanii jako Vauxhall, a w Ameryce Południowej jako Chevrolet Meriva. W 2017 roku Opla Merivę zastąpił miejski crossover Crossland X.

Opel Meriva A (2002–2010)

Opel Meriva APierwsza generacja Opla Merivy została zaprezentowana w 2002 roku w czasie trwających w Paryżu targów motoryzacyjnych. Produkcję seryjną samochodu rozpoczęto w 2003 roku. Pięciodrzwiowa Meriva A posiadała jednobryłowe nadwozie w stylistyce nawiązującej do ówczesnej linii designerskiej wszystkich modeli Opla. Meriva posiadała prostą, surową i naszpikowaną ostrymi liniami karoserię. Charakterystycznymi cechami samochodu była dość duża osłona chłodnicy, niemal kwadratowe reflektory przednie oraz zespolone lampy zamontowane w tylnych słupkach karoserii.

Oplowski minivan był w stanie pomieścić 5 dorosłych osób. Dzięki wyższemu ustawieniu foteli podróżujący mogli przyjąć bardziej podniesioną i wyprostowaną pozycję. Większą przestrzeń nad głowami zapewnił nieco podwyższony dach auta. Meriva A posiadała system Flex Space, który umożliwiał szybkie składanie foteli i dostosowanie wnętrza samochodu do swoich potrzeb. System ten został zapożyczony z Opla Zafiry.

Wnętrze samochodu było dość nowoczesne. Zastosowane materiały, elementy wykończeniowe oraz części w Opel Meriva A były dobrej jakości i prawidłowo spasowane. Producent w nowym Oplu postawił przede wszystkim na bezpieczeństwo. W standardzie samochód otrzymywał przednie poduszki powietrzne, ABS, ASR czy też ESP. W testach zderzeniowych Euro NCAP Opel Meriva uzyskał 4 na 5 gwiazdek. Oferowano 5 wersji wyposażenia auta (Essentia, Life, Enjoy, Cosmo, OPC).

Po wejściu do produkcji w Merivie montowano 3 silniki benzynowe oraz dwie jednostki wysokoprężne. Benzyniaki to motor Twinport EcoFLEX 1.4 o mocy 90 KM, 1.6 Ecotec Twinport o mocy 105 KM oraz silnik 1.8 o mocy 125 KM. Jednostki wysokoprężne montowane w Merivie A to motor 1.3 DTI o mocy 75 KM oraz 1.7 CDTI o mocy 101 KM. W 2006 roku wypuszczono na rynek wersję OPC z turbodoładowanym, benzynowym silnikiem 1.6 o mocy 180 KM. Pojawił się również mocny turbodiesel 1.7 o mocy 125 KM. Do obsługi przedniego napędu Merivy wykorzystywano 5- i 6-stopniową przekładnię manualną lub 5-biegowy automat.

Minusami Opla Merivy A są bez wątpienia słaba widoczność z kokpitu samochodu oraz mała ekonomiczność niektórych jednostek napędowych. Do plusów można zaliczyć przestronne wnętrze auta oraz możliwość jego dostosowania do własnych potrzeb, dzięki systemowi Flex Space.

Części Opel Meriva A: