Części Hyundai i20

Hyundai i20 II (2012-2020)

Hyundai i20 IIHyundai i20 II wjechał na paryskie salony pod koniec 2014 roku. Samochód, tak naprawdę, nosi nazwę Hyundai Elite i20. Projektem nowej odsłony tego miejskiego autka zajął się oczywiście zespół Europejskiego Centrum Projektowego, na którego czele tym razem stanął Casey Hyun. Samochód zaprojektowano w myśl koncepcji stylistycznej Fluidic Sculpture 2.0. Podobnie, jak w przypadku pierwszej generacji, i20 jest oferowane wyłącznie w wersji hatchback, jednak dzięki zastosowaniu całkiem nowej płyty podłogowej, samochód zyskał większy rozstaw osi o 4.5 cm.

Cechą charakterystyczną nowego Hyundaia jest sześciokątny, duży grill, umieszczony w przednim zderzaku. Wyróżniającymi elementami w całej konstrukcji samochodu są również tylne reflektory w kształcie bumerangu, które zostały wykonane w technologii LED. We wnętrzu również trochę się zmieniło. Zastosowane materiały oraz części w Hyundai i20 II są dobrej jakości i odpowiednio spasowane. Wnętrze jest wygodne i funkcjonalne, a dzięki zwiększeniu rozstawu osi auta, powiększyła się również przestrzeń w kokpicie. Samochód oferuje bagażnik o maksymalnej pojemności 326 litrów.

Pod koniec 2014 roku Hyundai po raz pierwszy zaprezentował model i20 w wersji 3-drzwiowego coupe. Pod maska II-generacji koreańskiego samochodu nie wiele się zmieniło. Instalowane są sprawdzone jednostki napędowe, które napędzały model i20 pierwszej generacji. Również w kwestii przeniesienia napędu nić się nie zmieniło. Oferowane są 5- i 6-biegowe skrzynie manualne oraz  4-stopniowy automat.

Hyundai i20 II to udana koreańska konstrukcja, która odniosła duży sukces rynkowy. Jej konkurencję stanowi m.in. Ford Fiesta, Skoda Fabia czy też VW Polo.

Części Hyundai i20 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Hyundai i20

Hyundai i20

Hyundai i20 to rasowy przedstawiciel małych miejskich samochodów osobowych, należących do segmentu B. Produkowany przez południowokoreański koncern Hyundai Motor Company samochód stał się następcą modelu Hyundai Getz i wypełnił lukę w gamie aut tego koncernu zajmując miejsce pomiędzy kompaktowym modelem i30, a mniejszym autem i10. Samochód został zaprojektowany w Europejskim Centrum Stylizacji Hyundaia, znajdującym się w Russelsheim w Niemczech. Model i20 osiągnął dość spory sukces rynkowy, sprzedając się do dziś w liczbie ponad 500 tysięcy egzemplarzy.

Hyundai i20 I (2008–2015)

Hyundai i20 IPo raz pierwszy samochód zaprezentowano szerszej publiczności w Paryżu w 2008 roku. Na czele zespołu projektowego stanął Thomas Burkle. Hyundai i20 został zbudowany na płycie podłogowej PB Platform, tej samej, na której powstała Kia Venga. Nowa platforma pozwoliła na zbudowanie pojazdu o dość sporych wymiarach, jak na swoją klasę. Producent zaoferował swoim klientom samochód w wersji 3- i 5-drzwiowego hatchbacka. Produkcja modelu i20 odbywa się w Turcji oraz Indiach.

Koreański producent postawił na bezpieczeństwo, montując w i20 wiele nowoczesnych systemów bezpieczeństwa. Pozwoliło to uzyskać przez Hyundaia maksymalnego wyniku pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP (ang. European New Car Assessment Programme). Hyundai zaproponował kierowcom 4 wersje wyposażenia (Classic, Classic Plus, Comfort oraz Style). Zastosowane materiały i części w Hyundai i20 nie rzucają na kolana, ale nie są również najgorszej jakości. Poprawnie spasowane i ergonomiczne wnętrze może się podobać, a duża ilość miejsca w środku pozwala na wygodne podróżowanie nawet na dłuższych trasach.

Pod maską Hyundaia i20 znalazły się 3 jednostki benzynowe: 1.2 DOHC o mocy 78 KM, 1.4 DOHC o mocy 101 KM oraz 1.6 DOHC o mocy 126 KM. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, to producent przygotował jedynie silnik 1.6 CRDi DOHC Turbo o mocy 116 KM. Przednio napędowy Hyundai był wyposażony w 5- i 6-stopniową przekładnie manualną lub 4-biegowy automat.

Hyundai i20 konkurował wówczas na rynku m.in. z Citroenem C3, Fordem Fiesta, Peugeotem 207, Oplem Corsa, SEAT-em Ibiza czy też Toyotą Yaris.

Części Hyundai i20 1:

Hyundai i20 III (od 2020)

Hyundai i20 III po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2020 roku. Trzecia generacja tego miejski model segmentu B została dość poważnie zmodernizowana w porównaniu do poprzednika, stając się bardziej awangardowa i futurystyczna. Zyskała również nowy przydomek - Sensuous Sportiness jako pierwszy model w historii Hyundaia.

Hyundai i20 trzeciej generacji był oferowany wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Samochód charakteryzowała gwałtownie opadająca linia maski z nisko osadzonym sześciokątnym wlotem powietrza, na którym znalazło się nie tylko logo producenta, ale również miejsce na tablicę rejestracyjną. Ostro zarysowane, agresywnie ukształtowane reflektory stworzyły wspólną linię z atrapą chłodnicy.

Kabina pasażerska Kii i20 zaprojektowano tak, aby uzyskać jak największą przestrzeń na tylnej kanapie, a także odpowiednią pojemność bagażnika (351 litrów). W samochodzie pojawiła się nowa deska rozdzielcza, która poza kołem kierownicy zapożyczonym z modelu Sonata i Elantra, zyskała także duży, opcjonalny 10,25-calowy ekran dotykowy do obsługi systemu multimedialnego, a także uproszczony panel przełączników z dostępnym w najdroższych wersjach cyfrowym panelem zegarów.

We wrześniu 2020 roku pojawił się Hyundai i20 3 w wariancie N-Line. Samochód otrzymał dwukolorowe malowanie nadwozia z czarnym dachem, większe wloty powietrza przy krawędziach przedniego zderzaka, zmodyfikowany układ poprzeczek w atrapie chłodnicy, a także dodatkowe nakładki na progi, 17-calowe alufelgi, dyfuzor tylnego zderzaka i podwójną, chromowaną końcówkę wydechu. Wariant N-Line napędzał 1,2-litrowy silnik o mocy 84 KM, a także litrowa jednostka o mocy 100 KM lub 120 KM w połączeniu z manualną lub automatyczną skrzynią biegów.

Miesiąc po premierze modelu i20 N-Line zaprezentowano również sportowy Hyundai i20 3 generacji w wariancie typu hot hatch o nazwie i20 N. Samochód napędzany był 1,6-litrowym silnikiem benzynowym T-GDi o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm.

Części Hyundai i20 3: