Części Honda Jazz

Honda Jazz

Honda Jazz to miejski samochód osobowy zaliczany do segmentu B, a także do klasy minivanów. Pierwszy model Jazz produkowano już w latach 1981-1986. Kolejna odsłona tego samochodu pojawiła się dopiero w 2001 roku. Przyczyną wznowienia produkcji modelu Jazz była premiera europejskiego małego hatchbacka o nazwie Fit. Honda Jazz to przede wszystkim prosta konstrukcja i funkcjonalne auto do codziennego użytkowania w zatłoczonych aglomeracjach.

 

Honda Jazz (1981–1986)

Honda JazzHonda Jazz miała swój debiut w 1981 roku podczas Tokyo Motor Show. Samochód powstał jako wersja hatchback modelu City. Hondę oferowano z dwoma wersjami wyposażenia – City i Fit. Bryła auta była kanciasta i doskonale wpisywała się w ówczesne trendy stylistyczne. Samochód mógł zabrać na pokład 4 osoby, jednak miejsca, szczególnie z tyłu, nie było za wiele. Produkcję Hondy Jazz zakończono w 1986 roku, a na reaktywację tego modelu trzeba było czekać aż 15 lat.

Części Honda Jazz:

 

Honda Jazz I (2001–2008)

Honda Jazz IIPo 15 latach motoryzacyjnego niebytu w 2001 roku reaktywowano Hondę Jazz, która zastąpiła na rynku model Logo. Premiera samochodu miała miejsce podczas salonu samochodowego w Genewie. Na niektórych rynkach Honda sprzedawana była pod nazwą Fit. Samochód oferowano jako 5-drzwiowy hatchback, a właściwie połączenie hatchbacka z minivanem.

Honda Jazz została zbudowana na płycie podłogowej Global Small Car (GSC). Nadwozie samochodu, siłą rzeczy, było znacznie nowocześniejsze od wersji auta z lat 80. Bryła Hondy była dynamiczna, a jej współczynnik oporu powietrza był bardzo niski. We wnętrzu również wiele się zmieniło. Kokpit stał się schludny i funkcjonalny. Zastosowane materiały oraz części w Honda Jazz były średniej jakości, lecz na pewno o wiele lepsze niż pierwszej Hondy tej serii. W kokpicie zamontowano dość komfortowe fotele, a cała ergonomia samochodu stała na dobrym poziomie. Producent zaoferował 6 wersji wyposażenia auta (Cool, ES, S, L, LS, Sport). W zależności od wersji kierowca mógł wyposażyć swój samochód m.in. w system ABS, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzację, światła przeciwmgłowe czy też wielofunkcyjną kierownicę.

Hondę Jazz I napędzały wyłącznie jednostki benzynowe R4 o pojemności od 1.2 do 1.5 i mocy od 78 do 110 KM. Napęd przedni lub AWD był obsługiwany przez 5-biegową skrzynię manualną lub 5-stopniową przekładnię automatyczną.

Honda Jazz I odniosła ogromny sukces rynkowy. Przemawiały za nią m.in. niska awaryjność, dość wysoki komfort jazdy, przyzwoita ilość miejsca w środku przy jednoczesnych niewielkich gabarytach nadwozia czy też atrakcyjne ceny części zamiennych. Najczęstszym mankamentem Hondy był niska skuteczność hamulców.

Części Honda Jazz 1:

Honda Jazz II (2008–2015)

Honda Jazz IIDruga generacja Hondy Jazz zadebiutowała w 2007 roku podczas pokazów motoryzacyjnych w Tokio. W Polsce samochód był dostępny w 2008 roku. Honda Jazz II została zbudowana na tej samej płycie podłogowej co poprzednia wersja samochodu. Samochód był oferowany jako 5-drzwiowy hatchback.

Nowa generacja Hondy Jazz przyniosła ze sobą pewne zmiany stylistyczne. Bryła auta stała się większa, dynamiczniejsza i bardziej upodobniona do minivana. Przednie reflektory jeszcze bardziej wyciągnięto dalej w maskę, natomiast grill auta zyskał nowocześniejszy i agresywniejszy kształt. Powiększeniu uległa również przednia szyba samochodu, a tył ścięto niemal pionowo.

We wnętrzu Hondy Jazz zrobiło się nowocześnie. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Honda Jazz 2 były bardzo dobrej jakości i dokładnie spasowane. Na desce rozdzielczej wskaźniki podświetlono na pomarańczowo, co bardzo dobrze komponowało się z ciemnym kolorem materiału panelu. Samochód oferował 337 litrów pojemności bagażnikowej, którą można było zwiększyć do 366 litrów poprzez zdjęcie półki bagażowej. Ogólnie rzecz biorąc, ergonomia samochodu stała na wysokim poziomie. Producent zaoferował aż 13 wersji wyposażenia swojego samochodu. W zależności od wersji w Hondzie montowano m.in. system ABS z EBD, elektrycznie regulowane szyby oraz lusterka, automatyczną klimatyzację, czujniki deszczu, czujniki zmroku, światła przeciwmgłowe, tempomat, skórzaną tapicerkę czy też nawigację satelitarną.

Pod maską Hondy Jazz montowano wyłącznie jednostki benzynowe R4 o pojemności od 1.2 do 1.5 litra i mocy od 90 do 116 KM. Pojawił się również silnik hybrydowy R4 1.3 IMA o mocy 88 KM + 14 KM generowanych przez silnik elektryczny. Przedni napęd samochodu obsługiwała 5- i 6-biegowa skrzynia manualna lub 5-stopniowa przekładnia automatyczna.

Honda Jazz konkurowała na rynku m.in. z Fiatem Punto, Fordem Fiesta, Mitsubishi Colt, Nissanem Note czy też Toyotą Yaris.

Części Honda Jazz 2:

Honda Jazz III (od 2015 r.)

Honda Jazz IIINajnowsza generacja Hondy Jazz pojawiła się na rynku europejskim w 2015 roku. Jednak debiut samochodu miał miejsce w 2013 roku podczas Tokyo Motor Show. Pięciodrzwiowy hatchback Hondy trafił do sprzedaży równolegle z modelem HR-V. Na niektórych rynkach Honda Jazz sprzedawana jest pod nazwą Fit.

Stylistycznie samochód nie zmienił się drastycznie w porównaniu z poprzednią generacją Hondy. Mówiąc szczerze, model Jazz stał się bardziej grzeczny pod względem wyglądu, jednak nadal zachował wiele ze swej nowoczesności. Mocną stroną samochodu stało się jego wnętrze, które stało się jeszcze bardziej przestronne i komfortowe. Zastosowane materiały wykończeniowe oraz części w Honda Jazz 3 są bardzo dobrej jakości i dokładnie spasowane. Nic nie puka i nie stuka, a ergonomia wnętrza jest naprawdę niezła. Producent przygotował 6 wersji wyposażenia samochodu (Trend, Comfort, Elegance, Sport, Mugen S, Mugen RS). W zależności od wersji kierowca mógł wyposażyć swój samochód m.in. w ABS, elektrycznie regulowane szyby i lusterka, klimatyzację, duży ekran dotykowy systemu multimedialnego, nawigację satelitarną, adaptacyjny tempomat, system awaryjnego hamowania, system inteligentnego oświetlenia czy też wielofunkcyjną kierownicę.

Pod maską Hondy Jazz znalazły się silniki benzynowe R4 1.3 i-VTEC o mocy 102 KM, 1.5 i-VTEC o mocy 132 KM oraz silnik 1.5 IMA o mocy 135 KM. Napęd na przednią oś przenosi 6-biegowa skrzynia manualna lub 7-stopniowa przekładnia półautomatyczna DCT.

Honda Jazz to bardzo popularne auto w swojej klasie, które zapewnia niską awaryjność, wysoki komfort podróżowania, a także najwyższej klasy ergonomię, tak niezbędną podczas codziennego użytkowania w ruchu miejskim.

Części Honda Jazz 3:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Hondy Jazz