Części Fiat Bravo

Fiat Bravo

Fiat Bravo (wł. dobry, zdolny) jest zaliczany do samochodów osobowych niższej klasy średniej (segment C). Jego produkcje rozpoczęto w 1995 roku w Piedimonte San Germano we Włoszech. Bravo zastąpił na rynku model Tipo. Fiat Bravo był produkowany jednocześnie z bliźniaczym modelem Brava. Produkcję Fiata Bravo zakończono w 2014 roku, a w jego miejsce wprowadzono reaktywowany model Tipo. Fiat Bravo odniósł dość duży sukces rynkowy, podobnie jak model Brava. Zarówno model Bravo, jak i Brava otrzymały prestiżowy tytuł Samochodu Roku 1996.

Fiat Bravo I (1995–2001)

Fiat Bravo IPierwsza generacja Fiata Bravo została pokazana światu motoryzacyjnemu w sierpniu 1995 roku w Turynie. Głównym projektantem włoskiego samochodu został Chris Bangle. Główną grupą docelową Fiata Bravo miały być osoby młode, szukające stosunkowo taniego hatchbacka o sportowych właściwościach. Bravo pierwszej generacji był oferowany wyłącznie jako 3-drzwiowy hatchback.

To, co charakteryzowało model Bravo, to długie boczne drzwi, wąskie światła przednie oraz owalne tylne reflektory zaprojektowane pod kątem między bokami auta a pokrywą bagażnika. Całość nadwozia była ocynkowana, co zabezpieczało je przed korozją. Wnętrze samochodu mogło pomieścić pięć osób. Zamontowano wygodne, wyprofilowane fotele, które zapewniały odpowiednie trzymanie boczne. Deska rozdzielcza nie powalała na kolana, jednak zawierała wszystkie niezbędne przyrządy do sprawnego prowadzenia oraz kontrolowania stanu technicznego samochodu. Niestety, zastosowane materiały oraz części w Fiat Bravo nie były najlepszej jakości. Duża ilość użytych tworzyw nie budowała dobrego klimatu we wnętrzu. Ponadto tak wykonane elementy łatwo ulegały zarysowaniom lub złamaniom, a tapicerka była podatna na trwałe zaplamienia lub podarcia. Kiepsko również wyciszono wnętrze samochodu, przez co długotrwała jazda stawała się nieprzyjemna. Producent zaproponował 4 podstawowe wersje wyposażenia samochodu (S, SX, GT, HGT). Dostępne były także wersje specjalne – Steel, Trofeo oraz Suite.

Zawieszenie w Fiacie Bravo, o ile dobrze radziło sobie z wyłapywaniem wszelkich nierówności, o tyle jego wytrzymałość była dość przeciętna. Szczególnie mało trwałe były łączniki stabilizatorów, gumowe elementy wahaczy oraz końcówki drążków kierowniczych. Pod maską modelu Bravo montowano rzędowe jednostki benzynowe czterosuwowe, umieszczone poprzecznie. Ich pojemność wynosiła od 1.2 do 2.0 l, a moc mieściła się w przedziale od 65 do 165 KM. Jeśli chodzi o jednostki wysokoprężne, to były to rzędowe silniki czterocylindrowe o pojemności 1.9 o mocy od 65 do 100 KM. Napęd na przednią oś był najczęściej przenoszony za pomocą 5-biegowej skrzyni manualnej.

Fiat Bravo I konkurował na rynku z takimi modelami aut, jak np.: Ford Focus I, Honda Civic, Opel Astra F czy też VW Golf IV.

Części Fiat Bravo 1:

Fiat Bravo II (2007–2014)

Fiat Bravo IIFiat Bravo drugiej generacji (typ 198) pojawił się po raz pierwszy w styczniu 2007 roku w Rzymie, jako następca mało popularnego modelu Stilo. Oficjalna prezentacja Bravo II nastąpiła podczas genewskiego salonu samochodowego w marcu 2007 roku. Projektem stylistycznym nadwozia zajęło się Fiat Style Centre oraz studio Italdesign z Giorgetto Giugiaro na czele. Sam projekt i jego realizacja nowego modelu Bravo kosztowały włoski koncern 350 mln euro. Samochód był oferowany wyłącznie jako 5-drzwiowy hatchback. Fiat Bravo był samochodem bezpiecznym. W testach zderzeniowych Euro NCAP uzyskał maksymalny wynik pięciu gwiazdek.

Bravo II zyskał więcej przestrzeni w środku w porównaniu z poprzednią generacją. Dobrze wyprofilowane fotele oraz sporo miejsca na nogi, również z tyłu, sprawiają, że w samochodzie może komfortowo podróżować od czterech do pięciu dorosłych osób. Użyte przez producenta materiały oraz części w Fiat Bravo II są o wiele lepszej jakości niż miało to miejsce w poprzedniej generacji. Zaproponowano pięć wersji wyposażenia samochodu (Fresh, Active, Dynamic, Emotion, Sport). W standardzie oferowano m.in. system ABS, cztery poduszki powietrzne, centralny zamek z pilotem, komputer pokładowy czy też elektrycznie sterowane oraz podgrzewane lusterka. Za odpowiednią dopłata można było wyposażyć swojego Fiata np. w system ESP, EBD, dobrej jakości radioodtwarzacz MP3 czy też klimatyzację.

Model Bravo II napędzały jednostki benzynowe 1.4 T-Jet Turbo oraz MultiAir Turbo o mocy od 120 do 150 KM, a także jednostki wysokoprężne JTD MultiJet o pojemności od 1.6 do 2.0, które generowały moc od 90 do 165 KM. Przedni napęd był obsługiwany przez 5- i 6-biegową skrzynię manualną lub 6-stopniową, zautomatyzowaną przekładnię mechaniczną.

Mocnymi stronami Fiata Bravo II były niewątpliwie duża przestrzeń we wnętrzu, bogate wyposażenie, duży wybór jednostek napędowych, a także całkiem niezłe zawieszenie, zapewniające komfortową i dynamiczną jazdę. Mankamentami tej konstrukcji była trwałość różnych mechanizmów oraz jakość powłoki lakierniczej.

Części Fiat Bravo 2:

Sprawdź ofertę części do różnych modeli Fiata Bravo