Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER WM-Z 829WP

Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER  WM-Z 829WP
Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER WM-Z 829WP
Powiększ
METZGER

Producent: METZGER

Kod produktu: WM-Z829WP

Jednostka:

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z829WP METZGER

Część znajduje się w kategorii: Pompa wody
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
BEHR 8MP 376 811-821
CONTI CT909WP1
DAYCO KTBWP3270
GATES KP25491XS
GK K980131E
GRAF KP947-4
HELLA 8MP 376 811-821
HEPU PK05474
INA 530006730
KWP KW947-4
METZGER WM-Z 892WP
OPTI KT 1231 W1
QUINTON HA QBPK641
RHIAG 121192
RUV 55442711
SKF VKMC 01936
SNR KDP457330
VAG 06A121011C
VAG 06A121011E
VAG 06A121011EV
VAG 06A121011EX
VAG 06A121011F
VAG 06A121011FX
VAG 06A121011G
VAG 06A121011H
VAG 06A121011L
VAG 06A121011LV
VAG 06A121011LX
VAG 06A121011T
VAG 06A121011TV
VAG 06A121011TX
VAG 06A121012
VAG 06A121012X
VAG 06B109477
VAG 06B109479
VAG 6A121012G
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z829WP METZGER

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z 829WP

Pompa wody

Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.

Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki  proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.

Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.

Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.

Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.

Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.

Obsługa klienta