Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER WM-Z 7150WP

Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER  WM-Z 7150WP
Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER WM-Z 7150WP
Powiększ
METZGER

Producent: METZGER

Kod produktu: WM-Z7150WP

Jednostka:

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z7150WP METZGER

Część znajduje się w kategorii: Pompa wody
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
AUTEX 702697
CITRO 1610278080
CITRO 1613561880
DAYCO KTBWP7150
FIAT 1610278080
FORD 1559259
FORD 1855734
INA 530048930
LANCIA 1610278080
LAND ROVER LR011694
LAND ROVER LR032527
MITSUBISHI MN982187
PEUGEOT 1610278080
PEUGEOT 1613561880
QUINTON HA QBPK7630
RUV 56647701
SKF VKMC03305
SNR KDP459580
VAICO V2550028
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z7150WP METZGER

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z 7150WP

Pompa wody

Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.

Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki  proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.

Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.

Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.

Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.

Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.

Obsługa klienta