Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER WM-Z 711WP

Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER  WM-Z 711WP
Zestaw paska rozrządu + pompa wody METZGER WM-Z 711WP
Powiększ
METZGER

Producent: METZGER

Kod produktu: WM-Z711WP

Jednostka:

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z711WP METZGER

Część znajduje się w kategorii: Pompa wody
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
BEHR SERVI 8MP 376 801-831
BOSCH 1 987 948 765
CONTI CT1126WP1
DAYCO KTBWP2710
FEBI 32860
GATES KP15501XS
HUTCHINSON KH 132WP43
INA 530 0092 30
METELLI 30-0724-1
OPTI KT 1406 W1
OPTIMAL SK-1088AQ1
QUINTON HA QBPK2470
RHIAG 121179
RUV 55566701
SKF VKMC 06020
SWAG 60 93 2860
VAICO V460421
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z711WP METZGER

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Zestaw paska rozrządu + pompa wody WM-Z 711WP

Pompa wody

Pompa wodna znana także jako pompa cieczy chłodzącej to jeden z najważniejszych elementów układu chłodzenia w każdym samochodzie. Od prawidłowego działania pompy wody zależy poprawne działanie całego systemu.

Podstawowa rola pompy wody sprowadza się do wymuszenia obiegu płynu chłodniczego w układzie chłodzenia. Taki  proces sprawia, że ciepło, które zostało wytworzone przez metalowe elementy jednostki napędowej, zostaje przeniesione do chłodnicy.

Do awarii pompy dochodzi stosunkowo rzadko. Niestety każda usterka tego elementu prowadzi do natychmiastowego zatrzymania krążenia płynu chłodzącego, co skutkuje z kolei jego zagotowaniem się. Taka sytuacja może doprowadzić do trwałego uszkodzenia układu korbowego, a co za tym idzie silnika.

Typowe objawy uszkodzenia pompy wody to m.in. metaliczny hałas, który dochodzi do kabiny kierowcy spod maski samochodu, wysoka temperatura płynu chłodzącego, widoczna na wskaźniku, który znajduje się na desce rozdzielczej, a także ubytki płynu chłodniczego i jego plamy widoczne pod samochodem.

Powyższe problemy będące następstwem uszkodzenia pompy wody należy uznać za bardzo poważne. Dlatego zaleca się, by pompę wody wymieniać przy każdym serwisie układu rozrządu. Interwały, które najczęściej podają producenci samochodów to około 100 tysięcy kilometrów. Element ten nie jest drogi w zakupie, a więc warto przemyśleć jego wymianę nim dojdzie do poważniejszych w naprawie usterek.

Uszkodzenie pompy wody jest bardzo groźne, dlatego nie można bagatelizować tego elementu układu chłodzenia.

Obsługa klienta