WEEKEND DARMOWEJ DOSTAWY! OD 99 PLN!
Do końca promocji pozostało:
0 0 0 0
2 2 2 2
5 5 5 5
5 5 5 5
0 0 0 0
3 3 3 3

Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła ALANKO 10331072

Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła ALANKO  10331072
Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła ALANKO 10331072
Powiększ
ALANKO

Producent: ALANKO

Kod produktu: 10331072

Jednostka: szt

Średnica [mm] 20,6

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła 10331072 ALANKO

  • Średnica [mm]:  20,6
Część znajduje się w kategorii: Cylinder roboczy sprzęgła
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
A.B.S. 714014B
A.B.S. J2725001
A.B.S. JRK10348
A.B.S. MD972780
A.B.S. MD978907
A.B.S. MD997788
A.B.S. MD997838
A.B.S. RK20285
A.B.S. SK313812
A.B.S. SLK97788
A.B.S. SLK97838
ABS 53449
ABS 714014B
ABS J2725001
ABS JRK10348
ABS MD972780
ABS MD978907
ABS MD997788
ABS MD997838
ABS RK20285
ABS SK313812
ABS SLK97788
ABS SLK97838
ALANKO 331072
TRW SP9256
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła 10331072 ALANKO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła 10331072

Cylinder roboczy sprzęgła

Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.

Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.

W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.

Obsługa klienta