Nowe linie produktowe SKF! SPRAWDŹ!
Do końca promocji pozostało:
4 4 4 4
0 0 0 0
5 5 5 5
5 5 5 5
3 3 3 3
3 3 3 3

Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła ALANKO 10331042

Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła ALANKO  10331042
Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła ALANKO 10331042
Powiększ
ALANKO

Producent: ALANKO

Kod produktu: 10331042

Jednostka: szt

Średnica [mm] 20,6

System hamulcowy FAG

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła 10331042 ALANKO

  • Średnica [mm]:  20,6
  • System hamulcowy:  FAG
Część znajduje się w kategorii: Cylinder roboczy sprzęgła
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
A.B.S. 271309
A.B.S. 2713097
A.B.S. 55000800
A.B.S. D3187
A.B.S. RK20146
A.B.S. RK20806K
ABS 271309
ABS 2713097
ABS 43623
ABS 55000800
ABS D3187
ABS RK20146
ABS RK20806K
ALANKO 331042
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła 10331042 ALANKO

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Zestaw naprawczy siłownika sprzęgła 10331042

Cylinder roboczy sprzęgła

Cylinder roboczy, zwany inaczej siłownikiem, to niezbędny element układu sprzęgła w nowoczesnym samochodzie. We współpracy z pompką, cylinder roboczy sprzęgła tworzy układ hydrauliczny odpowiedzialny za odłączanie sprzęgła po naciśnięciu pedału przez kierowcę. Układ określa się jako hydrauliczny, gdyż wykorzystywana jest tu siła wytworzona poprzez zwiększenie ciśnienia cieczy, którą w tym przypadku jest płyn hydrauliczny.

Standardowy cylinder sprzęgła to niewielki, podłużny, metalowy element. Po naciśnięciu przez kierowcę pedału sprzęgła, cylinder naciska na sprężynę koła dociskowego. W ten sposób dochodzi do wyłączenia sprzęgła. Warto bowiem wyjaśnić, że wbrew powszechnemu przekonaniu, kierowca korzystając z pedału sprzęgła, de facto wyłącza, a nie włącza sprzęgło. Działanie to prowadzi bowiem od odłączenia napędu. Jeżeli bowiem kierowca nie podejmuje działania, sprzęgło tworzy stałe połączenie napędu z układem kierowniczym.

W przypadku wszelkich układów hydraulicznych najczęściej występującym problemem jest pojawienie się nieszczelności. Tak też jest w przypadku cylindra roboczego sprzęgła. Do powstania nieszczelności może doprowadzić mechaniczne uszkodzenie elementu, ale bywa ona również konsekwencją korozji. Wyciek płynu hydraulicznego wymaga podjęcia natychmiastowej interwencji, gdyż w niektórych samochodach może on doprowadzić do poważnych zniszczeń w układzie hamulcowym. Ponadto, nie ma mowy o poprawnym działaniu nieszczelnego sprzęgła, ze względu na obniżkę ciśnienia w siłowniku.

Obsługa klienta