Dodatkowe informacje o Zestaw łańcucha rozrządu TC0780VFK BG AUTOMOTIVE LTD.
Parametry | |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: | Z kołem zębatym |
Opcja wyposażenia: | With VVT Sprocket |
Ilość ogniw łańcucha: | 158 |
Wykonanie łańcucha: | Łańcuch zębaty |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
DAIHA | 13506-97401 |
DAIHA | 13520-97403 |
DAIHA | 13521-97401 |
DAIHA | 13523-97401 |
DAIHA | 13545-97401 |
DAIHA | 13566-97401 |
DAIHA | 13567-BZ010 |
DAIHA | 13591-97401 |
FAI | TCK173VVT |
Dowiedz się więcej:
Rozrząd. Jak działa? Jak o niego dbać? O czym pamiętać podczas jego wymiany?
Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
Awaria panewki wału silnika
Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
Łańcuch rozrządu: nie zawsze na wieczność!
Czy i w jaki sposób powinniśmy czyścić silnik w samochodzie?
Diagnostyka zaworów w silniku
Opinie o Zestaw łańcucha rozrządu TC0780VFK BG AUTOMOTIVE LTD.
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Zestaw łańcucha rozrządu TC0780VFK
Zestaw łańcucha rozrządu
Rozrząd to układ, którego pracę napędza wał korbowy silnika spalinowego. Zadaniem rozrządu jest napędzanie pracy poszczególnych podzespołów, głównie odprowadzających paliwo do komory spalania. Obecnie stosuje się układy wykorzystujące pasy lub łańcuchy rozrządu. Oba rozwiązania mają swoje zalety, jednak łańcuch uważa się za element trwalszy, który dłużej działa bezawaryjnie.
Łańcuch rozrządu to niezwykle ważna część samochodowa, bez której pojazd nie jest w stanie funkcjonować. Zerwanie łańcucha powoduje zatrzymanie pojazdu, a także ogromne zniszczenia. Ponadto, tak nagła awaria bywa niezwykle niebezpieczna. Całkowite zerwanie łańcucha jest jedynak niezwykle rzadkie. O wiele częściej dochodzi do mniejszych usterek, które niestety również upośledzają pracę układu. Najczęściej problemy dotyczą napinacza, który nie jest w stanie utrzymać odpowiedniego napięcia łańcucha. Dłuższa eksploatacja może również doprowadzić do wytarcia kół zębatych lub uszkodzeń mechanicznych łańcucha.
Dawniej łańcuchy rozrządu działały bezawaryjnie nawet po przejechaniu pół miliona kilometrów. Dzisiaj budowa nowoczesnych jednostek napędowych rzadko to umożliwia, jednak wciąż łańcuch jest bardziej wytrzymały od paska. Producenci zalecają wymianę co ok. 250 tys. kilometrów. Niemniej jednak wskazane są regularne przeglądy, gdyż czasami o wiele wcześniej dochodzi do poluzowania łańcucha lub też zaczyna się on ślizgać. Bezwzględnie konieczna jest fachowa kontrola stanu tego elementu w przypadku, gdy z rozrządu słychać niepokojące hałasy lub też na obudowie łańcucha pojawiły się opiłki metalu, mogące świadczyć o wykruszeniu kół zębatych.