Dodatkowe informacje o Zawór wydechowy V996070 BG AUTOMOTIVE LTD.
Parametry | |
Długość 1 [mm]: | 86.7 |
Średnica zaworu [mm]: | 32.5 |
Średnica trzonka zaworu [mm]: | 6.9 |
Kąt pochylenia przylgni zaworu [stopień]: | 45 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
AE | V94019 |
FAI | EV100980 |
FEBI | 1316 |
FRECCIA | R6120/RNT |
HONDA | 14721-P5T-G01 |
IPSA | VL130900 |
LAND ROVER | LGH100980 |
LAND ROVER | LGH100980L |
TRW | 801006 |
Dowiedz się więcej:
Rozrząd. Jak działa? Jak o niego dbać? O czym pamiętać podczas jego wymiany?
Uszczelniacze zaworowe do wymiany. Jak rozpoznać, że ich czas już nadszedł i czym może grozić ignorowanie ich nieszczelności?
Awaria panewki wału silnika
Pompka z podgrzewaczem chłodziwa, czyli prosty sposób na uniknięcie problemów z zimnym rozruchem silnika
Łańcuch rozrządu: nie zawsze na wieczność!
Czy i w jaki sposób powinniśmy czyścić silnik w samochodzie?
Diagnostyka zaworów w silniku
Opinie o Zawór wydechowy V996070 BG AUTOMOTIVE LTD.
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Zawór wydechowy V996070
Zawory
Zawory silnikowe to elementy sterujące przepływem powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej. Ponadto, umożliwiają one również odprowadzanie spalin z jednostki napędowej. Części te konstruuje się ze specjalnego rodzaju stali, nazywanej stalą zaworową. Cechuje się ona zwiększoną wytrzymałością na wysokie temperatury, które w przypadku zaworów wylotowych mogą sięgać nawet ponad 700 stopni Celsjusza.
Standardowy zawór silnika to cienki pręt zakończony tzw. grzybkiem. Niezwykle istotne jest dokładne wyprofilowanie zaworu, aby gwarantował on pełną szczelność. Dzięki poprawnie wykonanemu profilowaniu możliwy jest właściwy docisk zaworu.
Montowane w silniku zawory dzieli się na zawory ssące oraz wydechowe, czyli dolotowe i wylotowe. Zawory ssące umożliwiają pobór powietrza oraz mieszanki paliwowo-powietrznej przez silnik. Natomiast zawory wylotowe odprowadzają spaliny. W każdym silniku bez wyjątku zawory ssące posiadają większe średnice od swoich odpowiedników odprowadzających spaliny. Sprawne zawory silnikowe działają automatycznie. Zawór otwiera się i zamyka na odpowiednich etapach cyklu.
Wzmocniona stal zaworowa oraz profesjonalne wyprofilowanie gwarantują zaworom dużą trwałość. Mimo to po pewnym czasie zauważalne mogą być ślady zużycia zaworów. Zagrożeniem dla ich sprawności jest również korozja, przyczyniająca się do powstawania nieszczelności. Ponadto, przeważnie zawory ulegają uszkodzeniu wskutek zerwania paska rozrządu w układach kolizyjnych.