Dodatkowe informacje o Zawór rozprężny klimatyzacji 260526 HC-CARGO
Parametry | |
Długość [mm]: | 82.00 |
Szerokość [mm]: | 25.50 |
Głębokość [mm]: | 33.00 |
Numery części OEM
Producent | Numer OEM |
---|---|
DELPHI | TSP0585108 |
KIA | 97601-1C050 |
KIA | 97601-1C100 |
POWERMAX | 7110305 |
Dowiedz się więcej:
Czynniki chłodnicze w klimatyzacji samochodowej. Jakie rodzaje można znaleźć obecnie na rynku, czym się od siebie różnią?
Czarny Piątek w iParts.pl!
Płukanie klimatyzacji za pomocą czynnika chłodniczego lub płynu płuczącego. Które rozwiązanie powinniście wybrać?
-7% na układ klimatyzacji
Odbierz preparat do czyszczenia klimatyzacji K2 za 1PLN!
Czyszczenie i odgrzybianie klimatyzacji
Filtry klimatyzacji: filtr kabinowy, osuszacz
Opinie o Zawór rozprężny klimatyzacji 260526 HC-CARGO
Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE
Opinie użytkowników nt. części:KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Zawór rozprężny klimatyzacji 260526
Zawory klimatyzacji
By układ klimatyzacji w samochodzie funkcjonował prawidłowo musi dojść do rozprężania czynnika chłodniczego. Za prawidłowy przebieg tego procesu w większości systemów klimatyzacji samochodowej odpowiada zawór rozprężny.
Zawór rozprężny to element termostatyczny, który reguluje poziom napełnienia parownika czynnikiem chłodniczym w zależności od obciążenia cieplnego w układzie klimatyzacji samochodu. Ten rodzaj regulacji to absolutna konieczność ze względu na różnorodne warunki pracy całego systemu.
Regulowany przepływ czynnika chłodniczego zapobiega m.in. awarii i przedwczesnemu zużyciu parownika czy też sprężarki a więc rola zaworu rozprężnego jest nieoceniona nie tylko dla prawidłowego funkcjonowania układu klimatyzacji ale także dla uniknięcia usterek poszczególnych części, współpracujących w systemie klimatyzacji samochodowej.
Niewydajna praca układu klimatyzacji samochodowej to nie tylko wina kompresora. Stosunkowo słabe chłodzenie może być także wynikiem przytkanego zaworu rozprężnego, który przepuszcza do parownika zbyt małe ilości czynnika chłodniczego. Dlatego zawór klimatyzacji nie powinien być nigdy pomijany we wstępnej diagnozie nieefektywnego funkcjonowania układu.
Zapchanie się zaworu rozprężnego i w efekcie zaburzenia przepływu czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji należy jak najszybciej naprawić. Wymienić trzeba będzie filtr osuszacz oraz właśnie zawór rozprężny.