Zawór EGR SIDAT 83.741

Zawór EGR SIDAT  83.741
Zawór EGR SIDAT 83.741
Powiększ
SIDAT

Producent: SIDAT

Kod produktu: 83.741

Jednostka: szt

Tryb pracy Pneumatyczny

Artykuł oraz informacja uzupełniająca Z uszczelnieniem

Dostępność towaru: zapytaj o termin realizacji   

Zwroty: Do 14 dni ? X
Oferujemy możliwość zwrotu i bezproblemowej wymiany zakupionych części w ciągu 14 dni od zakupu.
Więcej o zwrotach i wymianach
Szczegóły

Dodatkowe informacje o Zawór EGR 83.741 SIDAT

  • Tryb pracy:  Pneumatyczny
  • Artykuł oraz informacja uzupełniająca:  Z uszczelnieniem
Widok karty produktu w PDF: Zawór EGR (SIDAT 83.741)
Część znajduje się w kategorii: EGR-zawór recyrkulacji
Nr-y OEM

Numery części OEM

Producent Numer OEM
ASHIKA 150-00-0900
AUDI 038131501AR
AUDI 038131501M
DIPASPORT EGR040AN
DIPASPORT EGR040N
DIPASPORT EGR040R
ELSTOCK 71-0051
ERA 555083
FISPA 83.741
HOFFER 7518096
JAPANPAR EGR-0900
JAPKO 1500900
MEATDORIA 88096
MULTI 0820110583
PIERBURG 7.24809.30
PIERBURG 7.24809.30.0
RHIAG 104610
SEAT 038131501AR
SEAT 038131501M
SKODA 038131501AR
SKODA 038131501M
TOPRAN 113 162
VAG 038131501AR
VAG 038131501M
VW 038131501AR
VW 038131501M
WAHLER 7283D
Montowane w autach
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Powiązane
Trwa ładowanie zawartości. Proszę czekać.
Baza wiedzy Opinie (0)

Opinie o Zawór EGR 83.741 SIDAT

Zaloguj się żeby dodać komentarz. LOGOWANIE

Opinie użytkowników nt. części:

Zawór EGR 83.741

EGR-zawór recyrkulacji

Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.

Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.

Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.

Obsługa klienta

Zadzwoń i Zamów
Zadzwoń i zamów części

22 884 65 45

X